۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۷۴۶۵
عضو خبرگان رهبری:

طرح مسائل اختلاف‌انگیز به اهداف نظام ضربه می‌زند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز شرایط موجود کشور را بیش از هر زمانی نیازمند وحدت و همدلی دانست و طرح مسائل و بحث های تفرقه و اختلاف انگیز را در تضاد با اهداف عالی نظام مقدس اسلامی ارزیابی کرد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا که در سالن جمهوری اسلامی فرمانداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی و نمود بارز مشارکت مردم در امور کشور است.

وی ادامه داد: هر چند شوراها در اوایل انقلاب به دلیل مسائل و مشکلاتی که وجود داشت، تعطیل بودند اما با رفع موانع این اصل از اصول قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و شورا تشکیل شد، در حقیقت از پایه‌های تحقق جمهوری اسلامی مشارکت‌های مردمی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری حضور مردم در صحنه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را عامل تمام پیروزی‌های نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند، بایستی نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات شهری و روستایی بکار گیرند.

وی با تاکید بر مقدم دانستن مسائل و مصالح جامعه بر منافع شخصی و فردی، تصریح کرد: اگر قرار است کاری صورت گیرد باید مصلحت شخصی دخیل نبوده و مصالح عامه در نظر گرفته شود، شوراها نباید در کشمکش‌های سیاسی دخالت داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه شورا جای سیاسی‌بازی نیست، افزود: در شرایطی که کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی است، طرح برخی مسائل و بحث های تفرقه انگیز به اهداف عالی نظام اسلامی ضربه خواهد زد.

وی خواستار فعالیت منطقی و خالصانه اعضای شوراها شد و گفت: روزانه نامه‌های متعددی به دفتر بنده ارسال می‌شود که حاکی از اعتراض مردم به نحوه برخی تملک‌ها از سوی شهرداری است که باید برای جلوگیری از ظلم به مردم و نارضایتی‌ها کار کارشناسی صورت گیرد.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه رضایت مردم در حد مقدور باید تامین شود، افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا بایستی با نظارت بر عملکرد شهرداری و دهیاری ها، مصالح مردم را نظر گرفته و به دنبال جلب رضایت عمومی باشند./935/پ203/ج

ارسال نظرات