۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۴۷۴
معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه:

هدف اصلی تمام ادیان درعالم یکی است

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه در حضور دانشمندان و اندیشمندان ادیان مختلف گفت: هدف اصلی تمام ادیان در عالم یکی است و آن احیاء معنویت، فضایل اخلاقی، انسانیت انسان‌ها و پرستش خداست.
حجت الاسلام زماني ، معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه صبح امروز در حضور دانشمندان و اندیشمندان ادیان مختلف با اشاره به اینکه همه ادیان می خواهند معنویت و فضایل اخلاقی را احیا کنند افزود: بر عالمان وبزرگان همه ادیان مناسب و واجب است در محقق شدن خدا پرستی وکرامت انسانی تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جنگی که بین ادیان درطول تاریخ افتاده است منطقی نیست، گفت: ما خواهان صلح در بین همه ادیان هستیم واز ظلم و ستیزه جویی بیزاریم.

حجت الاسلام زمانی افزود: همانطور که قرآن به عدالت، نیکی و مهربانی نسبت به پیروان همه ادیان سفارش کرده است ما نیز باید نسبت به کل بشریت چنین برنامه ای داشته باشیم.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه گفت: اعتقاد ما شیعیان این است که حمایت از همه مظلومان عالم پیرو هر دینی که هستند واجب است و اگر فردی برای دفاع از مظلومین عالم، چه مسلمان و چه غیرمسلمان کشته شود شهید در راه خدا است و این جزو افتخارات ما مسلمانان، به ویژه شیعیان است.

وی با اشاره به اینکه پیشوا و رهبر ما بعد از پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، علی بن ابیطالب(ع) است یادآور شد، اولین کسی که به دستور حضرت علی(ع) بیمه شد و از بیت المال مسلمین مستمری دریافت کرد یک مسیحی غیر مسلمان از کار افتاده بود و این مطلب نشان دهنده اهمیت توجه به ادیان مختلف از نظر اسلام است.

حجت الاسلام زمانی پیروان ادیان مختلف را به مطالعه قرآن دعوت کرد وافزود: امیدواریم نکته ها و آموزه های مشترک بین قرآن، انجیل، تورات و دیگر کتاب های آسمانی جمع آوری شود و در حضور سران و رهبران ادیان و بزرگان اسلام مورد بحث و بررسی قرار بگیرد و موجب تعامل شود.

معاون امور بین الملل حوزه‌های علمیه در پایان از منتشر شدن کتاب قرآن و نهج البلاغه به چند زبان خبر داد وگفت: این کتب در حال تحقیق و انتشار به زبان های بیشتری است، و آشنایی با آنها نیازمند مطالعه، بررسی، تحقیق وتلاش بیشتر است. /907/پ202/ن

ارسال نظرات