۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۴۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‎شرقی:

تداوم آرمان‎های انقلاب نیازمند مجاهدت روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تداوم آرمان های انقلاب را نیازمند مجاهدت روحانیت دانست.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در همایش روحانیان مستقر و طرح هجرت استان اظهار داشت: آن چه امروز مورد نیاز مخاطبان در منابر می باشد، تفسیر قرآن و نهج البلاغه است که باید مورد توجه جدی روحانیان و مبلغان حوزوی در اداره منابر قرار گیرد.

وی با تأکید بر قرآن محوری در جلسات وعظ و خطابه خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی‎ای که حکومت اسلامی در آن بنا شده، نباید قرآن مهجور واقع شود و این وظیفه روحانیت است تا عموم را به مطالعه و تحقیق در آن علاقه‌مند کند.

حجت الاسلام عظیمی اقامه نماز جماعت صبح در مساجد را مورد تأکید قرار داد و گفت: از صدها مسجد تبریز تنها تعداد اندکی از مساجد اقدام به برپایی نماز صبح به جماعت می کنند که این امر در نظام اسلامی و حکومت شیعی غیر قابل قبول است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به ضرورت حمایت از حکومت اسلامی گفت: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی با درک ضرورت های زمان، تشکیل حکومتی برخاسته از متن قرآن را بنا نهاد و برای احیای فرائض دینی و برقراری حکومت عدل و داد تمام سختی ها را به جان خرید.

حجت الاسلام عظیمی مجاهدت روحانیت را لازمه تداوم آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل دانست و اظهار داشت: بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل به عنوان رهبری عظیم‎الشان، باید با شکوه تمام در مساجد سراسر استان برگزار شده و آرمان ها و اندیشه های اسلامی آن رهبر فقید تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حضور در دومین دوره انتخابات مجلس را یک وظیفه شرعی دانست و از روحانیان خواست تا زمینه حضور حداکثری و آگاهانه مردم در انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر را فراهم کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات