۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۲۷۵۱۰

کمیسیون قانونگذاری کویت با قانون مورد نظر وهابی ها مخالفت کرد

خبرگزاری رسا ـ کمیسیون قانونگذاری کویت با قانون حکم اعدام برای توهین کنندگان به پیامبر (ص) که مورد نظر و حمایت وهابیت بود، مخالفت کرد.
وهابيت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از بوکس نیوز، کمیسیون قانونگذاری پارلمان کویت با تصویب قانون حکم اعدام برای توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) مخالفت کرد.

کمیسیون قانونگذاری کویت تاکید کرد این حکم که با مخالفت شدید علمای شیعه و سنی مواجه شده است بر خلاف آموزه دینی بوده و هیچ نیازی به تصویب حکم اعدام برای توهین کنندگان به حضرت محمد (ص) وجود ندارد.

این کمیسیون، گزارش خود را پیرامون این قانون که با فشار شدید نمایندگان وهابی در حال تصویب بود را به پارلمان ارجاع داد تا در جلسه فردا (پنجشنبه) مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این گزارش پس از استماع اعضای کمیسیون قانونگذاری به توضیحات اعضای هیئت افتای وزارت اوقاف به پارلمان ارجاع و اصلاحاتی در آن اعمال شد.

ولید الطباطبایی، رئیس کمیسیون قانونگذاری پارلمان کویت که از نمایندگان وهابی و حامی این قانون به شمار می آید با وجود اینکه اعلام کرد این کمیسیون نمی خواهد در قبال این مساله افراط داشته باشد، همچنان تصویب حکم اعدام یا حسب ابد برای توهین کنندگان به رسول خدا (ص) را خواستار شد.

مواضع افراطی این نماینده وهابی نسبت به گذشته مقداری متعادل تر شده و تاکید کرد که کسی که از توهین به پیامبر (ص) ابراز توبه کند حکم وی از اعدام یا حبس ابد به 5 سال زندان یا جریمه 10 هزار دیناری تبدیل خواهد شد.

گفتنی است تصویب حکم اعدام برای توهین کنندگان به پیامبر اکرم (ص) با اعتراض شدید علمای شیعه و سنی کویت مواجه شد و آنها اعتقاد دارند که این حکم بر خلاف احکام شریعت اسلامی است.

علمای شیعه کویت با اشاره به اینکه شهروندان کویتی تاکنون به حضرت محمد (ص) و اهل بیت (ع) توهین نکرده اند، تصویب چنین حکمی را غیر ضروری توصیف کردند.

علامه سید محمدباقر المهری، نماینده مراجع تقلید کویت با اشاره به اینکه این قانون در فضای سیاسی پرتنشی تصویب شده، خاطر نشان ساخت که بر اساس فقه همه مذاهب اسلامی اگر فردی به پیامبر (ص) توهین کند و سپس بگوید که قصد توهین نداشته یا از عمل خود توبه کند دیگر نیازی به اجرای حد نخواهد بود./980/ب901/ک


ارسال نظرات