۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۱۲۷۵۲۲
حزب الله لبنان با صدور بیانیه؛

انفجارهای تروریستی سوریه و هتک حرمت قرآن در آمریکا را محکوم کرد

خبرگزاری رسا - حزب الله لبنان با صدور بیانیه هایی جداگانه انفجارهای تروریستی اخیر در شهر ادلب سوریه و همچنین اقدام موهن کشیش آمریکایی در هتک حرمت قرآن کریم را به شدت محکوم کرد.
حزب الله
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الانتقاد، حزب الله لبنان، روز گذشته با صدور بیانیه ای در واکنش به انفجارهای اخیر شهر ادلب واقع در شمال سوریه، این اقدامات شوم را در چارچوب گام های تخریبی برای از میان بردن فرصت ایجاد راهکار برون رفت از بحران سوریه ارزیابی کرد.

حزب الله لبنان ضمن محکوم کردن این اقدام های تروریستی، می افزاید: این انفجار که کشتار و ویرانی را در شهر های آرام سوریه ایجاد می کند و به دنبال بر هم زدن امنیت و ثبات این شهرهاست، نمی تواند اقدام مخالفان سیاسی باشد که در راستای منافع کشور و ملت خود کار می کنند.

این بیانیه هدف از این اقدامات را ایجاد بی ثباتی و بر هم زدن فضای امنیتی کشور دانست و این جنایت ها را دلیل دیگری بر دست داشتن قدرت های جهانی و کشورهای عربی منطقه در پروژه مبارزه با سوریه و مقاومت در این کشور برشمرد و تاکید کرد: آنها می خواهند زمینه را برای اجرای دسیسه هایی که سوریه و منطقه را هدف قرار داده است، آماده کنند.

حزب الله در پایان ملت سوریه را به رویارویی با این دسیسه ها از راه همبستگی و در کنار هم بودن و جانبداری یکپارچه از رهبران خود فراخواند تا بتوانند امنیت و خیزش به سوی آینده مورد نظر را به این کشور بازگردانند.

گفتنی است در پی دو انفجار تروریستی که روز دوشنبه در میدان هنانو و خیابان کارلتون در ادلب صورت گرفت، هشت شهروند سوری کشته و ده تن مجروح شدند و خسارت های زیادی به ساختمان های مسکونی این منطقه وارد شد.

حزب الله لبنان همچنین در بیانیه ای جداگانه، اقدام موهن تری جونز، کشیش آمریکایی نسبت به قرآن کریم در آمریکا را محکوم کرد و تکرار چنین اقدامی را موجب ترویج افکاری با سمت و سوی درگیری ادیان و تمدن ها دانست و اعلام کرد: جنایت قرآن سوزی ناشی از کینه ای است که برخی نسبت به دین اسلام و قرآن کریم دارند و هتک حرمت آن با هدف ایجاد نفرت به دین مبین اسلام در دل ملت های غربی صورت می گیرد.

این بیانیه می افزاید: قرآن سوزی اگر چه در ابتدا اقدامی گستاخانه و بی پروا تلقی می شود اما تکرار آن و سکوت در قبال چنین حوادثی از سوی نهادهای ذی ربط در آمریکا و جهان و همزمانی آن با قرآن سوزی در پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان بیانگر این است که این جنایت، اقدامی منحصر به شخصی نیست که بر روی رفتار خود کنترل ندارد، بلکه شیوه ای است که برای توهین به کتاب مقدس مسلمانان پایه گذاری شده است.

حزب الله لبنان در پایان از ملت های عربی و اسلامی و تمامی کسانی که با توهین به ادیان مخالف هستند خواست که جنایت هتک حرمت قرآن کریم را به اشکال مختلف محکوم کنند؛ چراکه تکرار چنین اقداماتی بذر کینه و اختلاف را میان ملت های جهان می کارد و افکار مربوط به درگیری ادیان و تمدن ها را ترویج می کند./981/ب902/ک
ارسال نظرات