۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۵۵۵
ظهر امروز انجام شد؛

دیدار دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌‌الله علوی گرگانی

خبرگزاری رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌الله علوی گرگانی دیدار و بر ضرورت استفاده از افراد شایسته و کارآمد برای کارهای اجرایی،‌مدیریتی و برنامه‌ ریزی کشور تاکید کرد.
محسن رضايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز با آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و با وی درباره مشکلات اجتماعی کشور و همچنین مسائل روز تبادل نظر کرد.

در این دیدار آیت الله علوی گرگانی با اظهار ناراحتی از وضعیت حجاب و اختلاط بین زن و مرد در مراکز عمومی، افزود: این وضعیت با اهداف نظام ما تناسبی ندارد؛ باید به مردها اعتبار بیشتری داده شود و همچنین کاری کرد که حقوق زنان هم تضییع نشود.

وی با بیان آیه شریفه « هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» اظهار داشت: آرزوی من این است که مصداق این آیه شریفه باشیم، باید کاری کنیم که به آنجا برسیم.

آیت‌الله علوی گرگانی استفاده از کارشناسان خوب و متعهد برای مسؤولیت‌های مختلف کشور را لازمه رشد و اصلاح جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید از کسی استفاده کرد که به لحاظ علمی و عملی توان انجام کار را داشته باشد، هر شخصی نمی تواند در کارهای سیاسی وارد شود.

محسن رضایی نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشور در حیطه مسایل فردی و سیاسی موفق بوده است، افزود: به نظرم ما در زمینه اجتماعی کم‌کاری کرده ایم، این مشکل به توانایی ما برمی گردد، همه مسؤولان حتی آقای احمدی نژاد که انتقادات زیادی به ایشان وارد است، دوست دارند خوب کار کنند ولی در برخی زمینه‌‌ها توانایی انجام کار را نداریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام استفاده از افراد شایسته و کارآمد را برای کارهای اجرا، مدیریت و برنامه‌ریزی، ضروری خواند و گفت: هرکس می‌تواند برای اسلام گامی بردارد باید حمایتش کنیم و بر سر کار بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه مسؤولان نظام ابتدا باید دستگاه‌های زیرمجموعه خود را اصلاح کنند، اظهارداشت: به عنوان مثال در دانشگاه ها و مراکز دولتی و عمومی باید ضوابط را رعایت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام الگو سازی را یکی از وظایف نظام دانست و گفت: چون ما با نام دین سرکار آمده ایم باید جامعه را به بهترین شکل اداره کنیم به گونه ای که موجب وهن اسلام نشود،‌تحقق این مهم کار  دشواری است و علما و مراجع باید مرتب ما را راهنمایی و هدایت کنند تا در مسیر صحیح گام برداریم./928/پ202/ج
ارسال نظرات