۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۲۷۵۷۵

تأکید آیت الله شبستری بر تربیت طلاب پژوهشگر

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بر شناسایی استعدادهای نهفته و تربیت طلاب پژوهشگر در حوزه های علمیه خواهران و برادران تأکید کرد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم افتتاحیه شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان در تبریز اظهار داشت: تحقیق و پژوهش لازمه زندگی بشری و سفارش خداوند متعال در قرآن کریم است.

وی پژوهش را ضرورتی برای پیشرفت و تعالی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام دین تفکر و تعقل است و تحقیق و پژوهش در آن با توجه به نظم و انضباطی که در طبیعت با عنوان نمونه ای از عظمت الهی یاد شده، از آموزه های دین اسلام است.

امام جمعه تبریز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص جنبش نرم افزاری و تولید علم، بر نهادینه کردن عملی تحقیق و پژوهش تأکید و تصریح کرد: فرهنگ پژوهش در کشور هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافت که حوزه های علمیه باید برای فرهنگ سازی در این خصوص فعالیت جدی کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، خواسته رهبر معظم انقلاب از حوزه و دانشگاه را پرورش فارغ التحصیلانی محقق و کارآمد دانست و افزود: برای دستیابی به اهداف سند چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند مجاهدت علمی حوزه و دانشگاه هستیم، که مراکز پژوهشی در صف اول این حرکت قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت تحقیق و پژوهش در حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: انگیزه و هدف خواهران طلبه از تحصیل علوم دینی باید خدمت به اسلام و قرآن باشد و نباید مدرک گرایی که آفت بزرگی به شمار می رود دامن گیر حوزه های علمیه شود.

عضو خبرگان رهبری رسالت حوزه های علمیه در پاسخگویی به نیاز معنوی و دینی جامعه را حساس دانست و گفت: تربیت مبلغان دانشمند و پژوهشگر که آشنا به مسائل و شبهات روز بوده وظیفه امروز مدارس علمیه و استادان حوزوی است.

وی همچنین خواستار شناسایی و حمایت از طلاب نخبه در حوزه های علمیه شد و خاطرنشان کرد: متولیان حوزه های علمیه باید در نخستین سال تحصیل طلاب، نخبگان و استعدادهای شاخص را شناسایی و حمایت کنند تا در دوران تحصیل پرورش یافته و علامه هایی چون امینی، مطهری و جعفری ها تحویل جامعه شود.

امام جمعه تبریز در پایان با بیان این که تبلیغات دشمن علیه مبانی اسلام و تشیع روز به روز افزایش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: خواهران طلبه به عنوان مبلغان فرهنگ ناب تشیع و اسلام در جامعه، باید با تبلیغ اسلام ناب، جلوی هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان را بگیرند./935/پ202/س
ارسال نظرات