۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۷۶۱۲

حضور مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مرحله دوم انتخابات مجلس

خبرگزاری رسا ـ شش نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر امروز چشم به آرای مردم این مناطق دوخته اند.
حضور مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مرحله دوم انتخابات مجلس انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نیز آغاز شده است.

مردم این حوزه انتخابیه از نخستین ساعات آغاز رای‌گیری با حضور در شعب اخذ رای نسبت به انتخابات سه نامزد از شش کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس اقدام می کنند.

بنا بر این گزارش، در مرحله دوم رقابت‌های انتخاباتی مجلس شش کاندیدای مرحله اول که دارای حداقل یک چهارم آرای ماخوذه بوده، حضور دارند که در نهایت سه نفر با کسب اکثریت آرا به مجلس راه می‌یابند.

آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفر دارای 13 حوزه انتخابیه اصلی و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد 16 نماینده در دور اول انتخابات به مجلس نهم راه یافتند.

حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو شش کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در دور اول انتخابات، محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی به مجلس نهم راه یافتند و تکلیف سه کرسی دیگر امروز مشخص می شود.

گفتنی است، آقایان رسول جلیل زاده، رضا رحمانی، علی آجودان زاده، محمداسماعیل سعیدی، میرهادی قره سید رومیانی و خانم عشرت شایق شش نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر هستند./935/پ202/س
ارسال نظرات