۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۶۱۷
فرماندار تبریز خبر داد؛

استقرار 876 صندوق در حوزه انتخابیه تبریز

خبرگزاری رسا ـ فرماندار تبریز تعداد صندوق‌های رای حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو را 876 صندوق رای اعلام کرد و گفت: 12 هزار نفر در قالب هیأت اجرایی و نظارت در انتخابات این حوزه حضور خواهند داشت.
استقرار 876 صندوق در حوزه انتخابیه تبریز
محمود چمنی، فرماندار تبریز در حاشیه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مردم ساکن در شهرها و روستاهای تابعه تبریز، اسکو و آذرشهر در 876 شعبه اخذ رای حاضر می شوند.

وی ادامه داد: از شعبات اخذ رأی مذکور، 702 شعبه در شهرستان تبریز اقدام به جمع آوری آرای مردم خواهند کرد که بلافاصله پس از انتخابات، شمارش آرا با حضور نمایندگان نامزدها، بازرسان و نمایندگان فرمانداری آغاز می شود.

فرماندار تبریز تصریح کرد: در این دوره از انتخابات هر فرد فقط در حوزه انتخابیه‌ای که دور اول رای داده، حق رای دارد به علاوه کسانی که در مرحله اول انتخابات شرکت نکرده و رای نداده‌اند می‌توانند در شهرستان تبریز، آذرشهر و اسکو در انتخابات شرکت کنند.

چمنی خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی رای اولی هم خواهیم داشت که این افراد در مرحله اول به سن قانونی نرسیده بودند و در بین مرحله اول تا دوم به 18 سال تمام رسیدند نیز می‌توانند رای بدهند به عبارتی متولدان 15 اردیبهشت73 به قبل می‌توانند پای صندوق‌ها حاضر شوند.

وی اعلام نتایج انتخابات را فردای روز رای‌گیری اعلام کذد و گفت: از 13 حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی کار انتخابات در 12 حوزه در مرحله نخست تمام شده و تنها در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به مرحله دوم کشیده است، که طبق قانون، به ازای هر کرسی باقی مانده در مجلس از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو دو کاندیدا معرفی شدند.

وی با بیان اینکه 12 هزار نفر در قالب هیأت اجرایی و نظارت در انتخابات این حوزه حضور خواهند داشت، افزود: تعامل ستادهای بازرسی، اجرایی و نظارتی با یکدیگر بسایر مطلوب بوده و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر تخلف اعلام نشده است.

چمنی تصریح کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده انتظار داریم همانند مرحله اول شاهد کمترین تخلفات در این حوزه انتخاباتی مهم و اثرگذار باشیم و دستگاه‌های نظارتی مجاب شده‌اند به دقت و جدیت، نظارت بر تمام فرآیندهای اجرایی انتخابات را به صورت قانونی اعمال کنند.

فرماندار تبریز در پایان شماره تماس هیئت بازرسی انتخابات تبریز را 5235690 اعلام کرد و گفت: برای ارتباط با هیئت نظارت انتخابات شهرستان می‌توان از طریق شماره تلفن‌های 5262525، 5574004 و 5570003 اقدام کرد و هرگونه موارد احتمالی یا مشکلی را با مسئولان در میان گذاشت.

چمنی در خصوص دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب هم گفت: اعضای شعب برای رفع هر مسئله‌ای می‌توانند با شماره‌های 5264169، 5238319 و 5238160 تماس حاصل کرده و نمایندگان فرماندار در شعب نیز با استفاده از شماره‌های 5257507، 5238319 و 5238146 می‌تواند مشکلات احتمالی را مطرح کنند.

بنا بر این گزارش، آذربایجان شرقی با جمعیت سه میلیون و 700 هزار نفر دارای 13 حوزه انتخابیه اصلی و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد 16 نماینده در دور اول انتخابات به مجلس نهم راه یافتند.

محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی در دور اول انتخابات با کسب آرای اکثریت واجدین شرایط رای از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس نهم راه یافتند و آقایان رضا رحمانی، محمداسماعیل سعیدی، هادی قره سیدی رومیانی، علی آجودان زاده، رسول جلیل زاده و خانم عشرت شایق در این مرحله با یکدیگر رقابت دارند./935/پ202/س
ارسال نظرات