۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۲۷۶۳۲
رئیس ستاد انتخابات کشور:

میزان مشارکت در انتخابات دور دوم مجلس از دوره‌های مشابه بیشتر است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات کشور میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس نهم را بیش از دوره مشابه در مجالس گذشته عنوان و اعلام کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برای یک رای هم ارزش قائل است ونگاه ویژه جمهوری اسلامی به آراء آحاد مردم حکایت از برابری آراء دارد .
مرتضوي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید صولت مرتضوی اعلام کرد: گزارشات واصله از 18 استان و 33 حوزه و گزارشات بازرسان ویژه اعزامی به استان ها و شهرستان ها حاکی از مشارکت مطلوب ملت در این دوره از انتخابات است.

وی ادامه داد: ارزیابی ها بر این است که میزان مشارکت در این دور از انتخابات در مقام مقایسه با دوره های متناظر از افزایش قابل ملاحظه ای برخوردار است.

مرتضوی با بیان اینکه تمام مناطق کشور به صندوق‌های اخذ رای مجهز شده اند، گفت: در مناطق صعب العبور و روستاهای کمتر از 20 خانوار صندوق های اخذر رای به وسیله نفر بر و سایر تجهیزات مستقر شده اند تا همه مردم در هر منطقه ای از ایران بتوانند این فریضه را به جا آورند.

رییس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: از زمان برگزاری انتخابات مرحله اول در 12 اسفند تا امروز که مرحله دوم انتخابات در حال برگزاری ا ست، 45 هزار نفر در 33 حوزه انتخابیه ای که انتخابات آنها به دور دوم کشیده شده است، رای اولی هستند.

مرتضوی در خصوص نحوه رای دهی ملت شریف ایران تاکید کرد: افراد واجد شرایط ،رای خود را در حوزه انتخابیه دوره قبل به صندوق بیندازند و این فریضه را در وقت فضیلت آن به جا آورند. /924/د102/ج

ارسال نظرات