۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۲۷۶۴۳
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

«فرزند کمتر؛ زندگی بهتر» مستند دینی و قرآنی ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید بر این که هیج مستند قرآنی برای بسنده کردن به فرزند کمتر برای تربیت بهتر وجود ندارد، گفت: والدین تلاش کنند با مطالعه کافی و اگاهی، فرزندانی را پرورش دهند که سربازان امام عصر(عج) باشند.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، شب گذشته در مراسم ازدواج دانشجویی در حرم مطهر رضوی ابراز داشت: در اسلام میان زن و مرد چه در رابطه همسری و چه در غیر آن هیچ برتری وجود ندارد بنابراین توجه داشته باشید وقتی خطایی از شما سر می زند حتما از همسرتان عذرخواهی کنید. نگویید من مرد هستم اگر این کار را بکنم خود را کوچک کرده ام.

وی با تأکید بر این که زن و شوهر نباید یکدیگر را تحقیر کنند، افزود: تلاش کنید در ابتدای زندگی و هرچه زودتر فرزنددار شوید چرا که اگر فاصله سنی والدین و فرزندان زیاد باشد مشکلات بسیاری به دنبال خواهد داشت. این که اولاد کمتر، از رزق و تربیت بهتر بهره مند است، سند قرآنی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که تمام کارهای زن و مرد در منزل عبادت محسوب می شود. به گونه ای رفتار کنید که همسرتان از شما راضی باشد.

رییس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به بانوان اظهار کرد: اینجا در حرم مطهر امام رضا(ع) با ایشان عهد ببندید که حجاب و عفت خود را حفظ کرده و زیبایی خود را جز برای همسرانتان ظاهر نسازید.

وی، رعایت تعادل در امروات زندگی را ضروری برشمرد و گفت: زن و شوهر باید به یکدیگر اعتماد داشته و از روی صداقت با هم رفتار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ضمن سفارش زوجین به رعایت نماز اول وقت، انتخاب نام نیکو برای فرزندان، داشتن مشاور دینی برای خانواده و کسب حلال، یادآور شد: بکوشید با مطالعه کافی و اطلاع و اگاهی، فرزندانی را پرورش دهید که سربازان امام عصرر(عج) باشند./930/پ203/س
ارسال نظرات