۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۶۴۶

اخبار کوتاه از ستاد انتخابات کشور

خبرگزاری رسا ـ ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: آن دسته از هموطنان عزیزی که از نعمت سواد محرومند و یا به دلیل نقص عضو قادر به نوشتن رأی خود نیستند برای دادن رأی می توانند به همراه شخصی با سواد از افراد خانواده و یا فرد مورد اعتماد به شعبه اخذ رأی مراجعه نمایند.
ستاد انتخابات كشور


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در اطلاعیه شماره 8 ستاد انتخابات کشور آمده است:‌مسئولین شعب، اعم از اعضاء، نمایندگان فرماندار، ناظرین شورای نگهبان،عوامل انتظامی، بازرسین و نمایندگان نامزدهای مستقر در شعب به هیچ وجه مجاز نیستند برای رأی دهندگان اقدام به نوشتن رأی نمایند.

ستاد انتخابات کشور همچنین در اطلاعیه شماره 9خود تاکید کرده است: به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخاباتی، از هموطنان گرامی درخواست می گردد، اسامی نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود را در برگ رأی بطور خوانا نوشته و کد نامزد مورد نظر را هم در محل تعیین شده بر روی برگ رأی انتخاباتی درج نمایند.

همچنین از آنجا که در شعب تمام الکترونیکی کد انتخاباتی نامزدها دردستگاه اخذ رأی ثبت می گردد، لازم است رأی دهندگان عزیز در این خصوص دقت لازم را بعمل آورند.

در اطلاعیه شماره 10 ستاد انتخابات کشور نیز تصریح شده است: حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأیی که در معرفی آنها ذکر شده به همراه کارت شناسایی معتبر مجاز است و این افراد می توانند تا پایان اخذ رأی و شمارش آراء و تنظیم صورت جلسه در محل شعبه حضور داشته باشند.

اطلاعیه شماره 10ستاد انتخابات کشور افزوده است:‌ بدیهی است نمایندگان نامزدها مجاز به هیچگونه دخالت در امر رأی گیری و شمارش آراء نمی باشند و صرفاً موارد و مطالب خود را به هیأت اجرایی یا هیأت نظارت حوزه انتخابیه کتباً گزارش می نمایند.

در اطلاعیه شماره 11 ستاد انتخابات کشور نیز تاکید شده است:ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی بودن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات مرحله دوم در شناسنامه و متولد 15/02/1373 یا قبل از آن بودن می باشد./924/د102/ج

ارسال نظرات