۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۶۵۶
امام جمعه سراب:

خانواده‌ها سنت‌های حسنه را در ازدواج پاس بدارند

خبرگزاری رسا_ امام جمعه سراب با بیان اینکه افزایش طلاق در جامعه محصول شکل گیری ازدواج های اشتباه و ناهمگون می باشد،‌ از خانواده ها خواست سنت های حسنه و اسلامی را در ازدواج پاس بدارند.
امام جمعه سراب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سراب، حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی،امام جمعه سراب در خطبه های نمازجمعه این شهر گفت: افزایش نگران کننده آمار طلاق در کشور، ریشه در ازدواج‌های اشتباهی دارد که با تکیه بر محور مادیات بنا می شود.

امام جمعه سراب با انتقاد از مهریه های سنگین، اظهارداشت: جوانانی که با تعهد خارج از توان خود مهریه های سنگین را می پذیرند در حقیقت زندگی خود را بر اساس دروغ و فریب قرار می دهند.

حجت‌الاسلام اکرمی تاکید کرد: اگر بنای زندگی بر اساس صداقت و راستگویی و پرهیز از ضد ارزش های مرسوم شده در آیین ازدواج و خواستگاری استوار باشد طلاق جایی در این زندگی ها نخواهد داشت.

امام جمعه سراب از خانواده‌ها خواست تا سنت‌های حسنه و اسلامی ازدواج را پاس دارند تا از این طریق کانون پر مهر و محبت خانواده از آسیب‌های وارده مصون باشد.

خطیب جمعه سراب در ادامه با اشاره به روایات و احادیث فراوانی که در مورد جایگاه و شان والای معلم در اسلام وجود دارد، بیان داشت: این احادیث و روایات مشمول حال معلمانی است که وظیفه اصلی معلمی را که همانا هدایت و روشنگری است به نحو شایسته‌ای ایفا می کنند.

امام جمعه سراب معلمان و استادان را شریک در اعمال خیر و شر دانش آموزان و دانشجویان دانست و تصریح کرد: هدایت بشریت رسالت معلمان و استادان وظیفه شناس است.

وی افزود: اگر خدایی نکرده معلمان در وظیفه و رسالت خود کوتاهی کنند عوارض و آسیب های جبران ناپذیری بر پیکره جامعه وارد می شود.

خطیب جمعه سراب گرایش برخی جوانان به سمت اعمال شیطانی و انحراف از مسیر الهی را نتیجه انحراف در نوع تعالیم و آموزش های داده شده عنوان کرد.

وی از انحرافات فکری و عقیدتی برخی جوانان در گرایش به مکاتب مادی را مصداق روشنی از آموزش های نادرست به جوانان دانست./949/پ202/ج
ارسال نظرات