۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۱:۵۲
کد خبر: ۱۲۷۶۹۲
علامه نابلسی:

آمریکا هر جا پا بگذارد پر از فتنه و آشوب می شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه صیدا، آمریکا را عامل اصلی فتنه ها و آشوب های خونین منطقه دانست و نسبت به تبدیل لبنان به پایگاهی علیه سوریه، هشدار داد.
علامه شيخ عفيف نابلسي
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) در شهر صیدا در جنوب لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه که در مجتمع حضرت زهرا(س) برگزار شد، رخدادهای فتنه انگیز و آشوب آمیز کنونی و درگیری های خونین در منطقه را ساخته دست آمریکا دانست و گفت: آمریکا هر جا پا بگذارد پر از فتنه و آشوب می شود.

وی با اشاره به رخدادهای خونین اخیر سوریه، آمریکا را عامل اساسی استمرار این کشمکش های خونین دانست و افزود: آمریکا مانع اصلی بر سر راه رسیدن به راهکاری نهایی و توافقی همگانی برای برون رفت از بحران دشواری است که پیامدهای سنگینش دامان ملت سوریه را گرفته است.

علامه نابلسی با اشاره به سفرهای اخیر هیات های رسمی آمریکایی به لبنان، گفت: آمریکایی هایی که پیش از این عامل اصلی برافروخته شدن آتش جنگ داخلی در لبنان و موجب استمرار تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه این کشور بودند، امروز می خواهند لبنان را به پایگاهی برای مجهز و مسلح ساختن مخالفان نظام سوریه و پشتیبانی از هرج و مرج و تنش آفرینی در این کشور تبدیل کنند.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم تلاش آنها برای تبدیل لبنان به شریک جرمی در کنار فتنه انگیزان علیه سوریه، حامی خط وحدت ملی و مسیر اصلاحات خواهد بود، نسبت به تبدیل شدن لبنان به میدان فتنه و بحران هشدار داد و گفت: این امر پیامدهای منفی و خطرناکی برای کشور به دنبال دارد به ویژه آنکه دشمن صهیونیستی در حال آماده سازی خود برای ضربه زدن به مقاومت در لبنان است./981/ب902/ک
ارسال نظرات