۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۷۰۳

منتخبان تبریز در مجلس نهم مشخص شدند

خبرگزاری رسا ـ نتایج قطعی دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو اعلام شد.
مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، تکلیف سه کرسی باقیمانده حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، پس از شمارش آرا در 874 صندوق اخذ رأی مشخص شد.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، میرهادی قره سیدی رومیانی با 125 هزار و 471 رأی، رضا رحمانی با 125 هزار و 37 رأی محمداسماعیل سعیدی با 120 هزار و 928 رأی حائز اکثریت نسبی آرا شده و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند.

پیش از این محمدحسین فرهنگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی در دور اول انتخابات، از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو به مجلس نهم راه یافته بودند.

بنا بر این گزارش، آذربایجان شرقی با جمعیت بالغ بر 3 میلیون و 700 هزار نفر دارای 13 حوزه انتخابیه اصلی و 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی است که از این تعداد 16 نماینده در دور اول انتخابات به مجلس نهم راه یافتند.

میزان مشارکت مردم استان آذربایجان شرقی در دور نخست انتخابات مجلس نهم 63 درصد اعلام شده است که بر اساس برآوردهای اولیه، میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس نهم نسبت به دور دوم انتخابات مجلس هشتم در حوزه تبریز، آذرشهر و اسکو 67 درصد افزایش داشته است./935/پ202/ب
ارسال نظرات