۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۲۷۷۱۶

خانه‎‏های عالم روستایی خوی به 24 باب افزایش می‎یابد

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی خوی گفت: تا پایان سالجاری تعداد خانه‎های عالم روستایی خوی به 24 باب افزایش می یابد.
حجت الاسلام غلامرضا معصومي نيا، رييس دفتر تبليغات اسلامي خوي


حجت الاسلام غلامرضا معصومی‎نیا، رییس تبلیغات اسلامی خوی، در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، گفت: تا پایان سالجاری تعداد 6 باب خانه عالم برای استقرار روحانیان در مناطق روستایی احداث می شود.

وی با بیان این‎که تا کنون تعداد 18 باب خانه عالم روستایی در شهرستان خوی ساخته شده است، گفت: با افزوده شدن این تعداد، خانه‌های عالم در این شهرستان به 24 باب افزایش می یابد.

حجت الاسلام معصومی نیا با اشاره به این‌که تبلیغ چهره به چهره از ارکان مهم تعمیق و توسعه فرهنگ دینی در جامعه است، تأکید کرد: حضور مستمر و مداوم روحانیان در بین مردم به خصوص در مناطق روستایی که از مقتضیات خاص فرهنگی و جغرافیایی برخوردار هستند، ورود هجمه های فکری و فرهنگی را کاهش می دهد.

وی همچنین تصریح کرد: افتتاح خانه‌های عالم در روستاها سبب رشد و توسعه جامعه اسلامی و ارتقای فرهنگ، معارف دینی و ترویج آموزه‌های اسلامی می‌شود.

رییس تبلیغات اسلامی خوی بیان داشت: ساخت خانه های عالم در روستاها بستر سازی برای حضور علما و روحانیان در روستاها و فرایند گسترش آموزش های دینی و اسلامی را شتاب می‌بخشد.

حجت الاسلام معصومی نیا ساخت خانه عالم و سرمایه‌ گذاری در راستای ترویج فرهنگ اسلامی را حاکی از اهمیت تبلیغ معارف دین و حضور مبلغان دینی در مناطق دانست و گفت: روحانیان نیز باید با هدف سوق ‌دادن آحاد جامعه به سوی تعالی و تکامل کمالات انسانی از این فرصت ایجاد شده به درستی بهره گیرند.

رییس تبلیغات اسلامی خوی، در پایان با اشاره به فعالیت‎های قرآنی این اداره یادآور شد: در طول سال بیش از سه هزار نفر در رده های مختلف سنی از برنامه های قرآنی برگزار شده از سوی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان که شامل آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید، مفاهیم و تفسیر و حفظ کلام وحی است، بهره‎مند می شوند./936/ت302/ب

ارسال نظرات