۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۷۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

اندیشه‎های شهید مطهری از افراط و تفریط به دور بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: اندیشه های شهید مطهری دارای ویژگی‌هایی چون عقل‌گرایی، به‌روز بودن، برخورداری از فلسفه، عرفان و کلام اسلامی است.
حجت-الاسلام نظري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه صادقیه تبریز به تحلیل آثار و اندیشه های استاد شهید مرتضی مطهری پرداخت و اظهار داشت: نقش شهید مطهری در مبارزه با تحجر و ارتجاع و بدعت‌گذاری در آموزه های دینی بسیار ارزشمند و ماندگار است.

وی با بیان این‎که شهید مطهری برای مقابله با چنین انحراف‌هایی شب و روز نمی شناخت، خاطر نشان کرد: الگو پذیری از روش استاد مطهری در مقابله با شبهات و القائات غلط دشمنان اسلام ضرورت امروز جامعه طلاب و روحانیان است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این‎که اندیشه های شهید مطهری نیازمند هر زمان است، گفت: اندیشه های شهید مطهری دارای ویژگی‌هایی چون عقل‌گرایی، به‌روز بودن، برخورداری از فلسفه، عرفان و کلام اسلامی است.

وی در ادامه با تأکید بر این‎که شهید مطهری ولایت مداری حقیقی بود، تصریح کرد: آن شهید بزرگوار در دفاع از حریم ولایت و اقدامات عملی در تبیین اصل ولایت مطلقه فقیه پیشتاز بود، شهید مطهری به عنوان یک روشنفکر دینی بهترین الگو برای طلاب آگاه است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‎که شهید مطهری با درک اهمیت تأثیر این جریان ها دانشگاه را به جای حوزه انتخاب کرد، افزود: مهم ترین دغدغه شهید مطهری مقابله با التقاط در دین بود که البته هنوز نیز عده ای می خواهند هوای نفس خود را به دین وارد کنند.

حجت الاسلام نظری با تأکید بر ضرورت ترویج اندیشه‌های استاد مطهری در جامعه گفت: جامعه امروز به چنین اندیشه‌ای نیازمند است از این‎ رو، ترویج اندیشه چنین شخصیتی در هر زمانی ضرورت دارد، اندیشه ای که از افراط و تفریط به دور بوده و با شاخص ولایت سنجش شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات