۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۷۷۵
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی مطرح کرد؛

حراست از موقوفات گامی در جهت حمایت از میراث و سرمایه ملی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه در نظر دارد با ارتقای بهره وری ضمن حفظ اصل موقوفات، در راستای تحقق شعار نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از سرمایه ایرانی قدم بردارد.
مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: اوقاف و امور خیریه اداره ای مذهبی و مکتبی است که احیای موقوفات و اجرای نیت واقفان یکی از مهم ترین رسالت های آن است.

وی به نامگذاری سال 91 از سوی معظم له اشاره کرد و گفت: در این راستا اداره کل تلاش دارد با ارتقای بهره وری ضمن حفظ اصل موقوفات، حمایت از سرمایه ملی را در مجموعه اوقاف تحقق بخشد.

حجت الاسلام مصائبی ادامه داد: با توجه به تولیت بقاع متبرکه و امامزادگان، بحث فرهنگی نیز بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری از رسالت های مهم اداره کل اوقاف و امور خیریه است که در مناسبت های دینی، ملی و مذهبی برنامه های مختلفی برنامه ریزی کرده و با حضور مردم اجرا می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آماده همکاری با خیرین جهت عمران و آبادانی مساجد، بقاع متبرکه، امامزادگان و تکایا است.

وی بقاع و امامزادگان را مکانی معنوی برای مومنان و برگزاری مراسمات و دعاها خواند و گفت: همکاری با خیرین و در برخی موارد اجرای نیت واقفین می تواند به عمران و آبادانی این مکان های مقدس کمک کند.

آمادگی اوقاف آذربایجان غربی برای همکاری با خیرین


حجت الاسلام علی مصائبی اظهار کرد: با توجه به وجود توانمندی های موجود، این اداره کل در راستای حمایت از سرمایه ایرانی و همچنین کمک به محرومان جامعه برای همکاری با خیرین در زمینه های مختلف از آمادگی لازم برخوردار است.

وی گفت: با همکاری خیرین و همچنین اجرای نیت واقفین می توان گامهای بلندی در راستای کمک به محرومین و حل گوشه ای از مشکلات جامعه برداشت.

حجت الاسلام مصائبی از اهتمام این اداره کل برای تاسیس بیمارستان خیری در استان خبر داد و گفت: از همه افراد خیر و نیکوکار دعوت می شود تا برای تحقق این امر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را یاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اضافه کرد: رایزنی هایی نیز در این خصوص با دانشگاه علوم پزشکی استان صورت گرفته که امیدواریم به نتیجه مثبتی برسد.

وی اعلام کرد: این اداره کل آمادگی واگذاری زمین برای احداث بیمارستان خیری و همچنین مکان مناسب برای راه اندازی کلینیک های تخصصی جهت بهره مندی قشر کم درآمد جامعه است.

حجت الاسلام مصائبی پایان ابراز امیدواری کرد در سال 91 و با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان بتواند با همراهی خیرین و سرمایه گذاران گامی در راستای کمک به افراد محروم جامعه بردارد./ 936/ت302/س
ارسال نظرات