۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۲۷۷۹۴

گردهمایی فصلی روحانیان و علمای جلفا برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین گردهمایی فصلی روحانیان و علمای شهرستان مرزی جلفا در سال جاری در جوار امامزاده سیدمحمدآقا نوجه مهر برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسنعلی رنجبر، فرماندار جلفا، امروز در گردهمایی فصلی روحانیان و علمای این شهرستان با تاکید بر نقش محوری روحانیت در تحقق شعار سال اظهار داشت: مبلغان دینی می توانند با تبیین تاکید اسلام بر تولید، اقتصاد و خودکفایی جامعه اسلامی، در تحقق منویات نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کنند.

وی با بیان این که روحانیت با بهره مندی از رسانه قدرتمند منبر مساجد در ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی نقشی محوری و اساسی دارد، افزود: بایستی فرهنگ مصرف تولیدات داخلی کشور و تحریم کالاهای خارجی میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

رنجبر با تاکید بر این که بسیاری از تولیدات داخلی از کیفیت و قیمت مناسب‌تری نسبت به مشابه خارجی خود دارند، افزود: روحانیان با تشریح سیره اسلامی و راه و رسم ائمه اطهار (ع) در ارتباط با کار و تلاش و استفاده از منابع داخلی به طور مستقیم در فرهنگ سازی شعار سال نقش دارند.

وی با بیان این که ائمه جماعت و روحانیون مساجد و محلات باید از نقش تبلیغی خود برای تحقق شعار امسال استفاده کنند، گفت: اگر آموزه های دینی در ارتباط با محورهای شعار سال برای مردم به خوبی بیان شود، این امر تاثیر فراوانی خواهد داشت.

فرماندار جلفا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح نقش مردم در تحقق توصیه های مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: آنچه مسلم است، اگر کیفیت و قیمت کالاهای ایرانی به نسبت مشابه خارجی، بهتر باشد، قطعا مردم به استفاده از تولید داخل روی خواهند آورد.

رنجبر با تاکید بر این که تولیدکنندگان داخلی بایستی خود را برای رقابت جدی با کالاهای خارجی آماده کنند، درعین حال خطاب به مسؤولان امر تاکید کرد: باید امکانات و تسهیلات لازم در اختیار تولید کنندگان قرار گیرد و از سرمایه های ایرانی حمایت لازم صورت گیرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این همایش که در جوار آرامگاه امامزاده سید محمد آقا در روستای نوجه مهر از توابع بخش سیه رود شهرستان جلفا برگزار شد، تعدادی از روحانیان و ائمه جماعت مساجد و محلات شهر و روستاهای شهرستان به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات و مشکلات تبلیغ خود پرداختند.

گفتنی است، همایش روحانیون و ائمه جماعت مساجد شهرستان جلفا به صورت فصلی با هدف بررسی مسائل فرهنگی و اجتماعی در مراکز تاریخی و اماکن مذهبی شهرستان هرسه ماه یک بار برگزار می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات