۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۲۷۸۱۸

فرافکنی رسانه‌های جمهوری آذربایجان درباره اظهارات آیت‌الله نوری همدانی

خبرگزاری رسا ـ در پی انتقاد حضرت آیت‌الله نوری همدانی از سیاست‌های استکباری و دین‌ستیزانه‌ی حکام آذربایجان،‌ شماری از رسانه های این کشور دست به فرافکنی زده و اظهارات این مرجع تقلید را دخالت در امور داخلی این کشور تلقی کردند.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ در پی مواضع صریح و شجاعانه حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی در انتقاد از سیاست‌های استکباری و دین‌ستیزانه‌ حکام آذربایجان و دعوت این مرجع تقلید از مقامات این کشور به منظور احترام گذاشتن به خواسته‌های مشروع و قانونی مسلمانان و پرهیز از دست زدن به اقداماتی که موجب تحریک مسلمانان می‌شود، شماری از مسؤولان و رسانه‌های این کشور با فرافکنی اظهارات این مرجع تقلید را مغرضانه و دخالت در امور داخلی آذربایجان تلقی کرده‌اند.

گفتنی است مراجع تقلید شیعه بر اساس انجام وظیفه دینی، بارها نسبت به بی‌توجهی دولتمردان آذربایجان به احکام دینی هشدار داده‌اند.

شایان ذکر است،‌ حضرت آیت‌الله نوری همدانی در واکنش به این اظهارات، توصیه مراجع تقلید را دخالت در امور دیگر کشورها ندانسته و تاکید کرده است: مراجع تقلید و علما نمی توانند نسبت به آنچه در جهان اسلام می گذرد بی تفاوت باشند./924/د102/ج
ارسال نظرات