۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۸۱۹
رییس مرکز تخصصی قضا:

مردم ضعف عملکرد برخی مسؤولان را پای نظام نمی‌گذارند

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، حضور گسترده مردم در انتخابات با وجود برخی مشکلات کشور را حاکی از وظیفه شناسی آنها دانست و گفت: مردم ضعف عملکرد مسؤولان را به حساب نظام نمی گذارند.
حجت الاسلام عباس رفعتي
حجت الاسلام عباس رفعتی رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس نهم را ناشی از وظیفه شناسی آنان دانست و گفت: مردم به این باور رسیده‌اند که دشمنان نظام چشم امیدشان به حضور کم رنگ آنها است، به همین دلیل با وجود برخی کمبود ها و مشکل گرانی با تمام وجود به صحنه آمدند.

وی تبلیغات دشمنان برای دلسردی مردم از حضور در انتخابات را رفتاری ناشیانه توصیف کرد و اظهار داشت: فعالیت‌ها و تبلیغات گسترده دشمنان مبنی بر اینکه مردم حضور در دور دوم انتخابات مجلس را زیاد جدی نمی گیرند با حضور آگاهانه مردم بی اثر شد و آنها دریافتند مردم با تمام وجود حافظ و حامی نظام اسلامی هستند.

معاون ارتباطات مرکز مطالعات راهبردی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بازتاب گسترده حماسه مردم در 12 اسفند سال گذشته در عرصه های مختلف و تاثیر آن در نشست استانبول، گفت: تغییر ادبیات گفتاری مسؤولان آمریکا و دیگر کشورهای غربی و عقب نشینی گروه 1+5 از دستاوردهای دور نخست انتخابات بود و با توجه به حضور گسترده مردم در دور دوم پیروزی های بیشتری را در پیش خواهیم داشت.

همدلی لازمه عملکرد بهتر نمایندگان مجلس است

حجت‌الاسلام رفعتی در خصوص انعکاس عملکرد مردم در دور دوم انتخابات مجلس نهم در داخل کشور، تصریح کرد: برخی تصور می کردند با به حاشیه رفتن آنها مردم پای صندوق های رای نخواهند آمد و این اتفاق بزرگ به آنها فهماند که مردم نظام را دوست دارند و به فکر سرنوشت خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه مردم کوتاهی مسؤولان را به پای نظام نمی گذارند،‌گفت: اعتبار نظام هیچ گاه در نزد مردم پایین نخواهد آمد و ضعف عملکرد برخی مسؤولان تنها خودشان را از چشم مردم می اندازد.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی با اشاره به اختیارات گسترده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دیگر کشورهای به ظاهر متمدن، گفت: این نشان می دهد در نظام ما مجلس جایگاه بالایی دارد، اگر مجموعه مجلس به وظیفه خود عمل کنند شاهد رشد و بالندگی در قانون‌گذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.

حجت‌الاسلام رفعتی با بیان اینکه خواسته نمایندگان مجلس باید همان خواسته مردم باشد، افزود: ملت ما به دنبال ارزش‌های اسلامی، عدالت، رفاه و آسایش دینی هستند و به هیچ وجه سر فرود آوردن در مقابل دشمنان را برنمی تابند از این رو نمایندگان باید تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گیرند و بیش از پیش درصدد خدمت به مردم برآیند.

وی همدلی و همفکری را لازمه عملکرد بهتر منتخبان مردم دانست و گفت: مجلس قوی و کارآمد با حمایت و پشتیبانی از دیگر قوای نظام می‌تواند در راستای عملی شدن آرمان‌های ملت گام های مؤثری بردارد./928/ت302/ج
ارسال نظرات