۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۲۷۸۲۴
آیت الله حیدری:

جهاد علمی شهید مطهری در برابر تفکرات التقاطی مثال زدنی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در آیین تجلیل از معلمان نمونه تأکید کرد: ایستادگی و مجاهدت علمی آیت الله مطهری در برابر تفکرات انحرافی التقاطی مثال زدنی است.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری، رییس کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان، در بیست‌ و هشتمین یادواره بزرگداشت مقام معلم، امروز 17 اردیبهشت در تالار فردوسی اهواز، گفت: ایستادگی و مجاهدت علمی شهید مطهری در برابر تفکرات انحرافی التقاطی ستودنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: آیت الله مطهری در شرایطی که تفکر انحرافی التقاطی و شخصیت های غرب زده در دانشگاه ها و جامعه سایه افکنده با تمام توان خود در برابر این تفکر ایستاد و از هویت اسلامی دفاع جانانه کرد.

رییس کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به تلاش روشنفکران اسلامی در برابر تفکرات غرب زدگان عنوان داشت: علما و فرهیختگان اسلامی در دانشگاه های کشور محکم و بدون ترس و با بصیرت کامل در مقابل تخریب هویت انقلاب اسلامی ایستادند و از پیشروی این تفکر در جامعه جلوگیری کردند.

آیت الله حیدری در ادامه سخنانش پیرامون شخصیت آیت الله شهید مرتضی مطهری، افزود: اگر به خوبی شیوه زندگانی این عالم فرزانه و متفکر وارسته را بنگریم، این نکته را دریافت می کنیم که تمامی ابعاد زندگی شهید مطهری همچون جهاد علمی، تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی، زندگی شخصی و بندگی ایشان الگویی برای روشنفکران، استادان و معلمان جامعه امروزی ما است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مقام معلم اشاره و تصریح کرد: معلمان متعهد و با بصیرت دارای رتبه و مقامی بالا و ارزشمندی هستند که باید قدر و ارزش آنان را گرامی بداریم.

در بخشی از این همایش، علی باقرزاده، معاون وزیر آموزش و پرورش، در این مراسم با بیان این‌که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته از قرآن کریم، سیره ائمه معصومین(ع) و اندیشه امام خمینی(ره) و رهبری است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در آن به عظمت و جایگاه معلم، دانش آموز و علم توجه خاص شده است.

وی با بیان این‌که تمام فرصت‌ها برای شکوفا شدن جایگاه معلم به دلیل متعلم است، افزود: معلم و متعلم لازم و ملزوم همدیگر و ظرف و مظروف همدیگرند و اگر از معلم فرصت تعلیم را بگیریم چیزی برای عرضه و یاد دادن ندارد و اگر از متعلم فرصت یادگیری بگیریم دیگر جایگاه معلم وجود ندارد.

در بخش دیگری از این همایش، رحمان فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با بیان این که امروز آنچه که استان خوزستان شاهد آن است نتیجه زحمات توانمند فرهنگیان فرهیخته است، گفت: آموزش و پرورش استان در برخی از شاخص‌ها همچون ارتقای جایگاه علمی به رتبه 15 در کشور، کسب رتبه برتر میان ادارات کل کشور در عرصه پژوهش و مقام نخست در قرآن و معارف اسلامی موفقیت‌های کشوری دارد و این دستاورد حاصل تلاش معلمانی است که با تمام وجود به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان می‌پردازند.

وی با بیان این‌که امسال هزار و 461 معلم نمونه در سطح استان معرفی شدند، ابراز داشت: از میان آن‌ها 21 معلم به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و جهت دیداری با مقام معظم رهبری، رییس‌جمهور، مقام عالی وزارت آموزش و پرورش و رییس مجلس شورای اسلامی اعزام شدند.

فلاحی با بیان این‌که برپایی مراسم بزرگداشت روز معلم، قدردانی از بخشی از زحمات معلمان است، یادآور شد: در سال تحصیلی جاری نزدیک به 14 هزار نیرو در آموزش و پرورش استان استخدام و تبدیل وضعیت شدند./9463/پ202/س
ارسال نظرات