۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۱۲۷۸۶۱

آذربایجان غربی میزبان پنجمین نمایشگاه خوشنویسی وحدت

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، از برگزاری پنجمین نمایشگاه کشوری خوشنویسی «وحدت» به میزبانی ارومیه خبر داد.
هنر خوشنويسي
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، صبح امروز در نشست خبری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تشریح فعالیت های اردیبهشت تئاتر استان گفت: پنجمین نمایشگاه کشوری خوشنویسی «وحدت» در سال جاری به میزبانی ارومیه در استان برگزار می شود.

این مسؤول همچنین با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه خوشنویسی استانی «رسول آسمانی» در شهرستان تکاب، به توجه ویژه مسؤولان در راستای شناخت و بهره برداری از ظرفیت ها و پتانسل های بالقوه آذربایجان غربی در حوزه خوشنویسی تاکید کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های مناسب استان در عرصه خوشنویسی، متاسفانه این ظرفیت ها در ارزیابی ها و معرفی استانهای مهد خوشنویسی کشور مغفول مانده است.

حجت الاسلام کریمی ادامه داد: دومین جشنواره بصیرت با عنوان «در سایه سار ولایت» ویژه بزرگداشت حماسه مردمی و دینی نهم دی ماه از برنامه های فرهنگی برای اجرا در سال جاری است.

به گفته این مسوول، جشنواره خوشنویسی «نماز و نیایش» در سالجاری به میزبانی شهرستان سلماس در آذربایجان غربی برگزار می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی در ادامه به تشریح فعالیت های اجرایی حوزه هنری این اداره در سال گذشته پرداخت و بیان داشت: در حوزه هنرهای نمایشی تعداد بیش از 1500 نفر در سطح استان فعالیت دارند.

حجت الاسلام کریمی تعداد گروه های نمایشی استان را 29 گروه اعلام کرد و افزود: 26 سالن نمایشی، یک باب نگارخانه افتتاح شده در شهرستان خوی و دو باب نگارخانه در حال احداث را می توان از ظرفیت های سخت افزاری عرصه هنری استان برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، اظهار داشت: اعتبارات برگزاری 22 کارگاه آموزشی در رشته های مختلف هنری، 245 اجرای گروه های نمایشی در موضوعات آزاد، فرهنگ ایثار و شهادت، تئاتر تعزیه و دینی، کودک در سالجاری اخذ و ابلاغ شده است که خود از اولویت های کاری بخش هنری اداره کل در سالجاری است.

با هدف ترویج پوشش اسلامی؛ نخستین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر برگزار می شود

حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات آذربایجان غربی گفت: جشنواره مد و لباس فجر با هدف معرفی و ارائه الگوهای اسلامی پوشش برای نخستین بار اسفند ماه سال جاری به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی حضور بین المللی ایران در عرصه مد و لباس را با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های متنوع ایران اسلامی در حوزه مد و پوشش مناسب را از اهداف مهم برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

این مسوول با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقبال جهانی نسبت به پوشش اسلامی و ایرانی بیشتر شده است، گفت: حضور در عرصه های بین المللی به بسیاری از پرسش ها و نگاه دنیا به ایران اسلامی زمانی که از منظر حجاب و عفاف سخن می گوید چه الگوی متفاوتی را ارائه خواهد داد، پاسخ می دهد.

شاه آبادی در ادامه به فعالیت های دیگر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه های فصلی پوشاک و همچنین تشکیل کارگروه های استانی با توجه به مولفه های ایرانی و اسلامی پوشش در جهت شناسایی و ارائه الگوهای متناسب با شرایط قومی و مذهبی با هدف تمرکز زدایی برنامه های ساماندهی مد و لباس از مرکز کشور به سمت استانها از عمده برنامه ها در سالجاری است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ادامه بیان داشت: در حال حاضر 25 هزار نفر در سراسر کشور از خدمات بیمه تکمیل هنرمندان استفاده می کنند و قابل ذکر است که در سالجاری سقف حمایت های بیمه هنرمندان افزایش خواهد داشت.

به گفته شاه آبادی، در حوزه فضای سخت افزاری استان، پروژه نیمه تمام تالار بزرگ ارومیه با مجموع دوسالن تخصصی در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به وجود 69 واحد دانشگاهی علمی کاربردی زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 61 هزار دانشجو در کل کشور در واحدهای دانشگاه های استان ها مشغول به تحصیل هستند.
/936/پ202/س

ارسال نظرات