۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۲۷۸۷۰
اخلاق، گمشده عصر ارتباطات (3)؛

رشته تخصصی تهذیب در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌های علمیه چهار محال‌و‌بختیاری، بر ضرورت درس اخلاق در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: راه‌اندازی رشته تخصصی اخلاق و تهذیب زمینه‌ مناسبی برای رشد اساتید اخلاق استان‌ها ایجاد خواهد کرد.
مدرسه علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا خدابنده، مدیر حوزه‌های علمیه استان چهار محال‌و‌بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ بر ضرورت درس اخلاق در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه از گذشته به درس اخلاق و تهذیب نفس اهمیت فراوانی می‌دادند و امروز نیز به این امر باید توجه بیش از پیش شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان چهار محال و بختیاری، به روند برگزاری درس اخلاق در مدارس این استان اشاره کرد و ابراز داشت: با دعوت اساتید برجسته‌ای از قم و استان چهار محال و بختیاری، درس اخلاق هر هفته و به صورت منظم در مدارس علمیه استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام خدابنده، راه اندازی رشته تخصصی تهذیب در حوزه‌های علمیه را یکی از نیازهای جدی در پیشبرد اخلاق در میان طلاب توصیف کرد و اظهار داشت: معاونت تهذیب با برگزاری چنین دوره‌هایی می‌تواند کمک شایانی به پرورش اساتید اخلاق داشته باشد و حوزه‌های استانی را در آینده بی نیاز از اساتید اخلاق قم کند.

وی با بیان اینکه اگر طلاب از ابتدا با مسائل اخلاق و تهذیب آشنا شوند در ادامه این راه بهتر عمل خواهند کرد، گفت: طرحی در مدارس سطح استان برای طلاب مبتدی در حال اجرا است که همراه با دوره اختبار و تثبیت کلاس‌هایی در غالب اخلاق و تهذیب نیز برگزار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان چهار محال و بختیاری، از برنامه ریزی دروس اخلاق سال تحصیلی 91 ـ 92 خبر داد و عنوان کرد: در سال تحصیلی آینده درس اخلاق برای طلاب پایه اول به صورت جداگانه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام خدابنده، در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بزرگان حوزه علمیه قم نیز توجه بیشتری به حوزه‌های علمیه استانی در زمینه برگزاری کلاس‌ها اخلاق داشته باشند و با بررسی و یا حضور در استان ها سبب دلگرمی مسؤولان و طلاب شوند./927/ ت302/ن

ارسال نظرات