۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۲۷۹۰۰
حجت الاسلام غلامی خبر داد:

انجمن بین‌المللی علوم انسانی اسلامی تشکیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی از رونمایی تندیس جهانی علوم انسانی اسلامی در 31 اردیبهشت ماه خبر داد.
حجت الاسلام رضا غلامي


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نخستین کنگره علوم انسانی اسلامی، حجت الاسلام رضا غلامی صبح امروز با حضور در نشست رسانه‌ای نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی در مرکز پژوهش های فرهنگی اجتماعی صدرا با اشاره به رونمایی تندیس جهانی علوم انسانی اسلامی در 31 اردیبهشت ماه گفت: در نخستین نشست کنگره به برترین نوآوری در عرصه نظریه‌پردازی قلمرو علوم انسانی اسلامی جایزه داده می‌شود و هزینه آن بر عهده 37 دستگاهی است که در برگزاری کنگره مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: این جایزه در آینده، شاخصی برای ارزیابی متفکرانی است که در زمینه علوم انسانی اسلامی نظریه‌پردازی کردند.

برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب تحول علوم انسانی

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه کتاب تحول علوم انسانی گفت: همزمان با برگزاری نخستین روز این کنگره نمایشگاه تخصصی کتاب در مورد تحول در علوم انسانی در جوار کنگره افتتاح و فعالیت آن یک روز ادامه خواهد داشت.

غلامی خاطرنشان کرد: تاسیس کتابخانه تخصصی دیجیتالی توسط مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز در همان روز افتتاح و رسما اعلام می‌شود.

انجمن بین‌المللی علوم انسانی اسلامی تشکیل می‌شود

رئیس شورای سیاست گذاری نخستین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی با اشاره به تشکیل انجمن بین المللی علوم انسانی اسلامی افزود: این انجمن توسط 37 دستگاهی که در برگزاری این کنگره مشارکت داشته اند تاسیس شده است که بعد از کنگره فعالیت خود را ادامه می‌دهد. احتمال تشکیل شدن دبیرخانه انجمن در کشور دیگر وجود دارد.

گفتنی است، کنگره علوم انسانی اسلامی طی سه نشست برگزار می شود که نشست اصلی در 31 اردیبهشت در مرکز همایشهای صدا و سیما با سخنرانی یکی از مسئولان سه قوه افتتاح و با سخنرانی یکی از مراجع بزرگ نیز به پایان خواهد رسید.

شایان ذکر است، همچنین در عصر روز 30 اردیبهشت نشست علمی- تخصصی با حضور بیش از 50 صاحبنظر داخلی و خارجی در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار می شود و نشست دیگری در روز 2 خرداد در مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در شهر قم با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد. /916/د102/ع

ارسال نظرات