۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۹۱۸
یکی از علمای عربستان:

شهید مطهری به شبهات کنونی جهان پاسخ داده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از علمای شیعه عربستان با اشاره به شخصیت علمی شهید مطهری اظهار داشت که این شهید به شبهاتی که در حال حاضر در جهان مطرح می شود در در دوران خود پاسخ داده است.
شهيد مطهري شيخ عبدالله الاحمد از علماي شيعه عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از والفجر، حجت الاسلام شیخ عبدالله الاحمد از علمای شیعه عربستان در جمع نمازگزاران مسجد حضرت زهرا (س) منطقه رمیله با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی شهید مطهری گفت: شهید مطهری از شخصیت های علمی بود که در زمینه فقه و اصول زبانزد عام و خاص به شمار می رفت و فلسفه و سایر علوم را نزد بزرگان دین فراگرفت.

وی افزود: شهید مطهری پس از آنکه به تهران آمد دانشگاه الهیات را تاسیس کرد و از اولین علمایی بود که با لباس روحانیت در دانشگاه حضور یافت و بر بیش از 22 تز دکترا و 20 پایان نامه دانشگاه نظارت داشت و علاوه بر اینکه خطیب ماهر و توانایی بود نزدیک به 68 کتاب در زمینه های مختلف تالیف کرد.

حجت الاسلام الاحمد تصریح کرد: این شهید به سحر بیان شهرت داشت به گونه ای که مسائل پیچیده را به شیوه روان و ساده ای بیان می کرد و امر فراگیری را برای دانشجویان به مراتب آسان تر می کرد.

این عالم شیعه بر لزوم استفاده طلاب و دانشجویان از کتاب های شهید مطهری تاکید کرد و اظهار داشت: از دانشجویان و طلاب می خواهم به کتاب های شهید مطهری اهتمام داشته باشند و از مطالعه آنها غافل نشوند و بدانند که استفاده از تالیفات شهید مطهری توصیه امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به پاسخگویی شهید مطهری به شبهات، ادامه داد: نکته بسیار مهمی که می توان درباره شهید مطهری یاد کرد اینست که وی به شبهاتی که در این روزها در جهان مطرح می شود در دوران خود پاسخ داده است و این امر نشان می دهد که او با قرآن کریم به شکل عمیقی آشناست و روایات اهل بیت (ع) را به خوبی می داند.

شیخ عبدالله الاحمد درباره سایر تالیفات شهید مطهری گفت: شهید مطهری پژوهش و مطالعه جدیدی از نهضت حسینی بوجود آورد که همگان باید نسبت به این پژوهش ها توجه داشته باشند و از قرائت آن غافل نشوند./980/ب902/ک


ارسال نظرات