۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۹۳۸
امام جمعه اردبیل:

استکبار جهانی و غرب نگران شکست انحصار علمی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: مخالفت استکبار جهانی نسبت به بهره‌مندی ایران از فناوری صلح آمیز هسته ای، نشات گرفته از ترس آنان از شکست انحصار علمی غرب است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی دشمنان به مراتب نسبت به گذشته، ابعاد گسترده تری از جوامع اسلامی را هدف قرار داده است.

وی با بیان اینکه کم‌کاری در عرصه‌های تربیتی و اخلاقی از سوی مربیان و معلمان مدارس نتایج جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت، گفت: در شرایطی که فضاهای اینترنتی عقل و ایمان کودکان ما را نشانه گرفته‌اند تنها راهکار رهایی از این امر توجه به اهمیت نقش معلم در تعلیم و تربیت جامعه است.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه نیازمند مربیانی توانمند، متقی و اخلاق‌مدار هستیم، خاطرنشان کرد: اگر این گونه مربیانی داشته باشیم آن زمان می توان گفت دارای نسلی پویا، متعهد و متخصص هستیم و دانش آموزان بایستی تربیت یافته مکتب معلمانی چون شهید مطهری باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اهمیت دانایی و علم از دیدگاه قرآن، احادیث و روایات وارده به قدری والا است که باید اذعان کرد هر جامعه‌ای به اندازه داشتن دانایی و علم از دنیا سهم می برد و این معلمان هستند که در افزایش آگاهی و دانایی و علم در جامعه نقش آفرینی می کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال جهالت و عقب ماندگی جوامع اسلامی هستند، مخالفت استکبار جهانی نسبت به بهره‌مندی ایران از فناوری صلح آمیز هسته ای را نشات گرفته از ترس آنان از شکست انحصار علمی غرب دانست و افزود: هر انسان و جامعه‌ای که دارای علم باشد به خودی خود قدرتمند خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به اینکه رسالت انبیای الهی آموزش علم و معرفت به بشریت بوده است، گفت: معلمان باید اهمیت جایگاه و نقشی که بر عهده گرفته‌اند را بدانند، رسالت معلمان تنها در کلاس‌های درس خلاصه نمی شود بلکه مفاهیم علمی بایستی در کنار ارزش های اخلاقی و دینی برای دانش آموزان تبیین شود.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ترویج فرهنگ دینی در امور آموزشی کشور شد و تصریح کرد: فرهنگ مجموعه‌ای مکانیکی نیست، بلکه پروسه‌ای خطیر است که دیگر بخش های جامعه را به تحرک وا می‌دارد و بدون توجه به مبانی اخلاقی نمی توان در بحث های تعلیمی و تربیتی توفیقاتی بدست آورد./935/پ202/ج
ارسال نظرات