۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۰۴۳
نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل افشا کرد؛

فتوای شیوخ تکفیری و سلفی برای عملیات های تروریستی در سوریه

خبرگزاری رسا ـ نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل از تحقق اقدامات تروریستی در سوریه تحت فتوای شیوخ تکفیری و سلفی قطر و عربستان خبر داد.
بشار جعفري، نماينده سوريه در سازمان ملل
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سانا، بشار جعفری، نماینده دایمی سوریه در سازمان ملل در پایان نشست غیر علنی روز سه شنبه شورای امنیت درباره سوریه، در جمع خبرنگاران گفت: برخی تروریست های دستگیر شده، اعتراف کرده اند که تحت فتوای شیوخ کشورهای قطر و عربستان، دست به اقدامات تروریستی در سوریه می زنند.

وی با تاکید بر اینکه اوضاع کنونی سوریه در مسیر صحیحی قرار دارد و دولت سوریه متعهد بر اجرای طرح شش ماده ای عنان است، افزود: متاسفانه ما هنوز با تلاش های برخی کشورهای عربی و غربی به منظور شکست ماموریت هیات ناظر مواجه هستیم.

نماینده سوریه در سازمان ملل به اعزام کشتی حامل سلاح از لیبی به لبنان و سپس  سوریه اشاره کرد و گفت: این کشتی حامل سلاح های سنگین از جمله تانک و موشک های ضد هوایی بود که فقط به منظور وخامت بیشتر اوضاع به سمت سوریه ارسال شد.

وی قاچاق سلاح توسط برخی کشورهای عربی و غربی به سوریه را عمده ترین مشکل آنها در سوریه دانست و افزود: علاوه بر قاچاق سلاح با اعزام جنگجویان خارجی به سوریه هم مواجه هستیم و کسانی که پشت این دسیسه و شکست طرح عنان هستند، باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

جعفری گفت: عربستان سعودی و قطر به همراه برخی کشورهای غربی به تامین مالی و دیگر مایحتاج گروه های مسلح می پردازند که باید از این امر خودداری شود.

نماینده سوریه در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنانش مقامات سازمان ملل را به کنار گذاشتن معیارهای دوگانه در برخورد با مسایل فراخواند وخواستار رسیدگی هر چه سریعتر به موضوع مسلح کردن گروه های مخالف در سوریه شد.

جعفری  با ابراز نگرانی از اقدامات القاعده در سوریه، گفت: زمانی که القاعده به آمریکا حمله کرد، موضوع فوراً در شورای امنیت مطرح و به آن رسیدگی شد ولی چرا چنین اقدامی برای سوریه انجام نمی گیرد.

وی با اشاره به فتوای برخی شیوخ تکفیری و سلفی قطر و عربستان سعودی درباره اوضاع کنونی سوریه، افزود: مقدار خشونت ها کاهش یافته ولی کیفیت آنها بدتر شده است؛ چرا که هم اکنون شاهد انفجار بمب های کنار جاده ای و حملات انتحاری در سوریه هستیم.

بشار جعفری همچنین ابراز داشت: ترکیه افراد مسلح را آموزش می دهد و به سوریه اعزام می کنند و همان افراد پس از خاتمه عملیات خود بازهم به ترکیه باز می گردند.

وی در پایان با نشان دادن یک لوح فشرده در مقابل دوربین های خبری، گفت: شواهد موثقی برای تایید همه گفته هایم دارم./981/ب902/ک
ارسال نظرات