۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۲۸۰۶۰
شب گذشته در قم؛

همایش استادان مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ گفت: برخی می‌خواهند با همان کتاب و شیوه و متن قدیم، در حوزه علمیه تحول صورت گیرد، که این امر ممکن نیست.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد حسن نبوی، مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ، شب گذشته در همایش اساتید مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ گفت: در شرایطی هستیم که اگر مقام معظم رهبری حتی ذره‌ای از ارزشها و اصول عدول کنند دشمنی‌های دشمنان کم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: تایید سلامت سیاسی و فکری مجموعه معاونت تبلیغ از سوی مقام معظم رهبری در دیداری که با ایشان داشتیم بسیار ارزشمند است، اگر این مجموعه تا این حد موفق بوده است مدیون زحمات تمام دلسوزان آن خصوصا اساتید مرکز آموزش‌های تخصصی است.

حجت الاسلام نبوی اظهار داشت: ما با تمام وجود به خود می‌بالیم که به واسطه حمایت از انقلاب و ولایت در جایگاه مقابله بسیار سنگین با دشمنان قرار می‌گیریم.

وی به موفقیت‌های علمی طلاب حوزه‌های علمیه سفیران هدایت اشاره کرد و گفت: در ارزیابی‌های دقیق و رقابت‌های علمی که بین طلاب حوزه‌های علمیه بلندمدت و سفیران‌ هدایت صورت گرفت، برتری و رشد علمی طلاب حوزه‌های علمیه سفیران هدایت چشمگیر بود.

وی با اشاره به فعالیت روزآمد و مستمر گروه‌های علمی مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ گفت: معتقدیم کارهای دقیق و علمی گروه‌های علمی در موفقیت علمی و مهارتی طلاب سفیران بسیار موثر بوده است.

حجت‌الاسلام نبوی تاییدات مراجع تقلید نسبت به فعالیت حوزه‌های علمیه سفیران هدایت و عنایت ایشان نسبت به راه‌اندازی این حوزه‌ها در کشور را از الطاف امام زمان(عج)دانست.

مولف کتاب مدیریت اسلامی اظهار داشت: حرکت مجموعه مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ به سمت تحول مورد تاکید مقام معظم رهبری در حوزه علمیه است و برخی از برنامه‌های این مجموعه بر همین اساس صورت گرفته است.

وی با انتقاد از برخی نگاه‌ها به شیوه و کیفیت تحول‌گرایی در حوزه علمیه گفت: برخی می‌خواهند با همان کتاب و شیوه و متن قدیم، در حوزه علمیه تحول صورت گیرد، که این امر ممکن نیست.

مدیر مرکز آموزش‌های تخصصی تبلیغ از اساتید این مرکز درخواست کرد یک جلسه در هفته، بخشی از ساعت کلاس درس را به ارائه مباحث اخلاقی اختصاص دهند.

حجت‌الاسلام نبوی تاکید کرد: اگر طلبه‌ای مهذّب نباشد و به مسائل اخلاقی متعهد نباشد، هر چقدر در مسایل علمی رشد کند ارزشی نخواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد: پیشرفت علمی حوزوی و دانشگاهی ضروری و مطلوب است اما طلبه‌ای که به القاب و عناوینی چون حجت‌الاسلام و دکتر پایبند باشد، ارزشی ندارد./919/د102/ن

ارسال نظرات