۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۲۸۰۹۰
مدیر حوزه علمیه تبریز:

سیاست استکباری دولت آذربایجان برخلاف اراده مردم این کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه تبریز گفت: وابستگی دولت باکو به غرب به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا مغایر با اراده مردم شیعه جمهوری آذربایجان است.
حجت الاسلام سيدي ثاني


حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه تبریز در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با محکوم کردن سیاست های دین‌ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان اظهار داشت: اقدامات ضداسلامی دولت باکو در شرایطی اعتراض مردم این کشور و حتی شیعیان دیگر کشورهای اسلامی را به دنبال داشته که ترکیب جمعیتی مردم این کشور 95 درصد مسلمان و 85 درصد شیعه است.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده هر گاه حکام ظالم و مستبد به اراده و اعتقادات دینی مردم خود احترام نگذاشته اند از صفحه روزگار محو شده اند که حکام وابسته دولت باکو نیز از این سنت مستثنی نیستند.

مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‎که ممنوعیت پخش اذان از مساجد، تخریب مساجد، ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه و دستگیری فعالان اسلامی و دینی تنها گوشه ای از اقدامات ضد اسلامی دولت باکو است، افزود: وابستگی دولت باکو به غرب به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا مغایر با اراده مردم شیعه جمهوری آذربایجان است.

حجت الاسلام سیدی ثانی در بخش دیگری از سخنان خود تلاش دولت باکو برای برگزاری مسابقات رقص و آواز یورویژن را شرم‌آور دانست و خاطر نشان کرد: رژه گروه های همجنس‌بازی در حاشیه این مسابقات مسأله ای نیست که روحانیت نسبت به آن ساکت بنشیند.

وی با اشاره به مواضع مراجع تقلید، ائمه جمعه به خصوص امامان جمعه منطقه شمال غرب کشور نسبت به حوادث اخیر جمهوری آذربایجان افزود: برگزاری چنین مسابقات ضداسلامی و سرشار از هزینه های گزاف در شرایطی است که منطقه قره‌باغ 20 سال در اشغال ارمنستان قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه تبریز با بیان این‎که شهر شوشا با برگزاری یورویژن و قرص و آواز آزاد نخواهد شد، افزود: برگزاری فستیوال مروج فرهنگ منحط غربی اشتباهی تاریخی برای رییس جمهور آذربایجان خواهد بود که در صورت برگزاری آن خشم مردم جمهوری آذربایجان و مردم مسلمان تبریز و ایران اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تأکید بر این‎که سردمداران جمهوری آذربایجان باید از سرنوشت دیکتاتورهای مخلوع منطقه ای عبرت بگیرند، خاطرنشان کرد: چنین سرنوشتی برای دولتمردان باکو دور از انتظار نیست، چراکه این اقدامات به سیاست های افرادی چون مبارک، بن‌علی و قذافی قبل از سقوط شباهت دارد./935/ت302/ب

ارسال نظرات