۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۲۸۰۹۴
نماینده خبرگان رهبری:

فرهنگ پرداخت زکات باید در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه مالی که بدون پرداخت زکات به جامعه اسلامی تزریق شود، نتیجه‌ای جز انحرافات اجتماعی نخواهد داشت، گفت: پرداخت زکات یک فریضه دینی و تکلیف الهی است، اما نباید در این کار اجباری صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، امروز در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، اظهار داشت: عدم پرداخت زکات در جامعه اسلامی باعث ایجاد موج منفی فرهنگی و اقتصادی می شود و جامعه را تا آستانه نابودی پیش می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه های سازمان های بین‌المللی برای ریشه کنی فقر در جهان است، این در حالی است که دین مبین اسلام 1400سال پیش برنامه فقرزدایی را به بشر آموخته است، دین مبین اسلام بدون نیاز به تشریفات پیچیده سازمان های بین المللی، با طرح مسأله زکات معضل فقر را حل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه خداوند بهترین مشوق بشر برای پرداخت زکات است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال بارها در قرآن زکات‌دهندگان را مورد رحمت قرار داده است، از سوی دیگر بر اساس آیات و روایات وارده مالی که زکات آن پرداخت نشود در واقع مال ملعون تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد: مالی که بدون پرداخت زکات به جامعه اسلامی تزریق شود، نتیجه‌ای جز انحرافات اجتماعی نخواهد داشت، از این رو باید به گونه‌ای رفتار کنیم تا فرهنگ زکات در جامعه اسلامی نهادینه شود و مردم با رغبت و علاقه‌مندی به انجام این فریضه الهی اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر اینکه پرداخت زکات یک فریضه دینی و تکلیف الهی است، اما نباید در این کار اجباری صورت گیرد، گفت: روحانیان رسالتی بسیار مهم در ترویج فرهنگ زکات بر عهده دارند و بایستی کشاورزان با اهمیت و وجوب فریضه زکات آشنا شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خواستار ارائه آمار شفاف و موارد هزینه شده از محل زکات جمع آوری شده روستائیان شد و تصریح کرد: بایستی زکات جمع آوری شده در محل خود که مورد تاکید آموزه‌های دینی است صرف شود، افزون بر اینکه عمران و آبادانی روستاها و برقراری عدالت اجتماعی نباید مغفول واقع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی تحقق عدالت اجتماعی را ثمره پرداخت زکات در جامعه دانست و افزود: از محل پرداختی زکات می‌توان به رفع محرومیت‌ها اقدام کرد./935/پ202/ج
ارسال نظرات