۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۱۲۸۱۱۵
استاندار خوزستان:

تغییر رویکرد مردم در استفاده از کالای ایرانی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان گفت: افزایش صادرات غیرنفتی بیانگر توجه کشورهای دیگر به کالاهای ایرانی است و برای تحقق شعار امسال نیز لازم است نوع نگاه در کشور به کالاهای تولید داخل تغییر کند.
سيد جعفر حجازي ، استاندار خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته در نشست مشترک اعضای اداره‌کل امور بانوان و خانواده و مشاوران جوان استانداری خوزستان، با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای جلب توجه مردم به تولیدات داخلی اظهار کرد: در سال گذشته دولت موفق به کسب رکورد صادرات غیرنفتی شد و این موضوع بیانگر توجه کشورهای دیگر به کالاهای ایرانی است.

وی افزود: کشورهای توسعه‌یافته با نگاه به کالاهای تولید داخل به این سطح از توسعه‌یافتگی رسیده‌اند؛ با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر حمایت از تولیدات داخلی و تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی باید رویکرد مردم مبنی‌بر عدم استفاده از کالاهای داخلی تغییر کند.

حجازی تصریح کرد: تشکیل کمیته فرهنگی شامل اعضای اداره‌کل امور بانوان استانداری خوزستان و مشاوران امور جوانان نیازهای قابل توجهی از خانواده را در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری تأمین می‌کنند و مشاوران فرمانداران شهرستان‌ها در امور بانوان در این زمینه نقش بسیار مؤثری دارند.

استاندار خوزستان بر افزایش مهارت و آشنایی افراد با مهارت‌های کاری و فنی در راستای تحقق شعار امسال تأکید و خاطرنشان کرد: در عرصه فرهنگ کار، باید با قدرت بیشتری وارد عمل شویم، زیرا در برخی از زمینه‌ها و عرصه‌های کاری تاکنون ضعیف‌ عمل شده است. باید کمیته‌ای در جهت ارزیابی، تقویت و حمایت از کار تشکیل شود.

وی با تأکید بر این‎که تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به معنای افزایش استفاده از دست‌رنج کارگران ایرانی است، اظهار کرد: کمیته‌های شهرستانی نیز باید در راستای تحقق شعار امسال فعالیت خود را آغاز کنند. مقام معظم رهبری به بحث ارزیابی فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف نیز تأکید دارند.

حجازی با اشاره به محقق نشدن نتایج برخی از فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در استان، گفت: باید در این زمینه بررسی‌ دقیقی صورت گیرد تا مشخص شود که چرا تاکنون اموری را که وعده آن به مردم داده شده، محقق نشده‌اند و انتظارات مردم برآورده نشده است.

استاندار خوزستان از برپایی نمایشگاه مربوط به رویکردها، موفقیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی، هنری و ادبی خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه پنج‌شنبه، 21 اردیبهشت‌ماه در محل کتابخانه مرکزی اهواز کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در دولت‌های نهم و دهم، افزود: دولت با محوریت مقابله و تقابل با تهاجم فرهنگی طرح‌های فرهنگی خود را اجرایی کرده و تهاجم و مقابله را جایگزین حالت انفعالی کرده است.

حجازی تصریح کرد: طرح معراج که به صورت مشترک و با کمک حوزه علمیه در سال گذشته در اهواز اجرایی شد، از مهرماه سال جاری در شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

استاندار خوزستان به امر سرمایه‌گذاری در مدارس و دانشگا‌ه‌ها تأکید و بیان داشت: آموزش و پرورش خوزستان با اجرای طرح مهر موجب صعود 13 پله‌ای علمی استان در کشور شد. در سال‌های 87 تا 90 رتبه علمی خوزستان در کشور به عدد 14 ارتقا یافت و تحقق این امر با برنامه‌ریزی محقق شده است، سرمایه‌گذاری در حوزه نیروی انسانی امری مهم است و باید به نقطه‌ای برسیم که از همه توان فنی و دانشگاهی جوانان در استان بهره‌مند شویم./9461/پ203/ب

ارسال نظرات