۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۲۸۱۴۱

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ اهدای اثر هنری مینای ایرانی از سوی هنرمندان تبریز به مسجد جمکران و تشکیل بنیاد حجاب و عفاف در استان اردبیل از مهمترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی جعفری ثانی، مدیر روابط عمومی مرکز دایرة المعارف مینا و جواهر ایرانی از هدیه اثر هنری مینای ایرانی به مسجد جمکران قم خبر داد  و گفت: در ادامه هدایای مینای ایرانی به بارگاه ائمه اطهار(ع) محراب مسجد جمکران به مینای ایرانی مزین می شود.

جعفر ثانی گفت: در راستای تزیین مضجع شریف ائمه بعد از نجف اشرف مقرر گردیده هدیه هنری دایره المعارف مینا و جواهر ایرانی با رویه طلای ناب و با سلام به آقا امام زمان (عج) و دعای آن حضرت با ماندگاری بسیار بالا توسط برادران پروازی به این مسجد مقدس هدیه شود.

وی گفت: این هدیه طی مراسمی در سوم شعبان سال جاری از طرف برادران پروازی در تبریز رونمایی خواهد شد و سپس جهت نصب در محراب آن حضرت در مسجد جمکران در نیمه شعبان با آیین شکوهمندی به آن مسجد مبارک منتقل خواهد شد.

جعفری ثانی همچنین خبر داد: شروع ساخت بزرگترین قطعه جواهر ساخته شده دنیا با کتابت قرآن در 18 متر روی طلای ناب و مینای ایرانی و تذهیب با جواهرات گرانقیمت آغاز شده است.

شایان ذکر است، برادران پروازی، اساتید هنر میناکاری در تبریز هستند که در طول سال گذشته هدایایی از این هنر ایرانی را به موزه شهرداری تبریز و نیز حرم امیرمومنان علی (ع) در نجف اشرف تقدیم کرده اند.

بنیاد حجاب و عفاف در استان اردبیل تشکیل می شود

حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از تشکیل بنیاد حجاب و عفاف در این استان خبر داد و اظهار داشت: با فعالیت این مؤسسه ساماندهی و تحقق اهداف کارگروه حجاب و عفاف استان تسریع می شود.

وی بر تبیین راهکارهای موثر در توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و تصمیم گیری و تدوین برنامه های مورد نظر در زمینه اجرای طرح گل یاس تأکید کرد.

حجت الاسلام ستوده با اشاره به بحث شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه حجاب و عفاف و ضرورت استفاده از هنر و چگونگی نهادینه کردن، اجرا و حفظ آن گفت: بکارگیری هنر در امر تبلیغ و اطلاع رسانی دینی امری مهم و تاثیرگذار می باشد و در این میان اعضای کارگروه باید با در نظر گرفتن بعد معرفتی در زمینه حجاب و عفاف همفکری و تعامل کنند.

تبعیت از فرامین قرآن، موجب عزت زن مسلمانان می‌شود 

حجت‌الاسلام صفر تقی‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اهر، در نخستین نشست هماهنگی جشن کوثر در این شهرستان اظهار داشت: حضرت زهرا(س) برای همه بشریت و در همه عرصه‌ها الگویی کامل است و بانوان می‌توانند با تأسی به آن حضرت برای افزایش سطح سلامت خانواده و جامعه تلاش کنند و اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) را زیباترین تابلو برای الگوپذیری زنان قرار داده است.

وی تبعیت از فرامین قرآن و اسلام را موجب عزت زن مسلمان و استحکام پایه‌های خانواده‌ها بیان و تصریح کرد: زن مسلمان امروز با داشتن الگوهای برجسته‌ای چون حضرت زهرا(س) باید در مسائل سیاسی و اجتماعی بی تفاوت نبوده، وظایف همسری و مادری خویش را با تأسی از آن حضرت انجام دهد.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده با بیان این‎که زبان‌ها از وصف حضرت زهرا(س) قاصر و خردها از ادراک غایت شناخت او عاجز هستند، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) بانوی نمونه اسلام است و تمام بانوان مسلمان باید از ایشان الگو و سرمشق گرفته و در زندگی به‌کار گیرند.

یادواره 5 هزار شهید تبریز برگزار می‌شود 

علیرضا نوین، شهردار تبریز، در نشست اعضای ستاد برگزاری نخستین یادواره 5 هزار شهید شهرستان تبریز گفت: جایگاه و شأن والای شهدا ایجاب می‌کند که نخستین کنگره بزرگداشت شهدا و سرداران شهید شهرستان تبریز آبرومند و ماندگار برگزار شود و شهرداری تبریز به دنبال تحقق این امر خواهد بود.

وی با تأکید بر جایگاه رفیع شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس، پاسداشت و گرامی‌داشت یاد و خاطره سرداران و شهدای گرانقدر این دوران را وظیفه تمامی آحاد جامعه و مسؤولان دانست و افزود: شهدای گرانقدر دوران 8 ساله دفاع مقدس نمادهای ایثار، جانفشانی و غیرت ملی هستند که با نثار جان خود در راه دفاع از کیان و تمامیت ارضی کشور، زمینه‌ساز اقتدار و قوام نظام مقدس جمهوری اسلامی شدند و از این رو شایسته والاترین ارج‌گذاری و پاسداشت هستند.

نوین گفت: مدیریت شهری تبریز با درک همین موضوع و در راستای ادای دین به ایثارگری‌های این عزیزان، بزرگ‌ترین کنگره و یادواره شهدا و سرداران شهید تبریز را همزمان با ایام هفته دفاع مقدس و با همکاری نهادها و سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی، فرمانداری، استانداری و نیروهای مسلح برگزار خواهد کرد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان تبریز بالغ بر 5 هزار شهید در راه دفاع از کیان کشور تقدیم انقلاب کرده و برگزاری کنگره مذکور حداقل ادای دین ما مسؤولان شهری در مقابل ایثارگری‌های این اسطوره‌های ایثار و شجاعت است.

بر پایه این گزارش، دبیرخانه دائمی کنگره شهدا و سرداران شهید شهرستان تبریز در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تشکیل شده و وظیفه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مصوب اعضای ستاد را بر عهده خواهد داشت./935/د101/ب

ارسال نظرات