۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۱۲۸۱۴۴
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

زبان از بیان فضائل حضرت فاطمه زهرا عاجز است

خبرگزاری رسا‌ ـ‌‌‌ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی،‌ با بیان اینکه همه ما مدیون حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم،‌ تاکید کرد: اگر خطبه فدکیه و دفاع حضرت زهرا(س) از امام علی(ع) نبود ما هم هدایت نمی شدیم.
حضرت آيت الله صافي گلپايگاني همايش دفاع از امامت و ولايت در خطبه فدکيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ همایش دفاع از امامت و ولایت در خطبه فدکیه با حضور حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در مجتمع عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با استناد به  آیه تطهیر و روایاتی از پیامبر اکرم(ص) در شأن و منزلت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: زبان ما از اینکه بخواهیم از فضایل این گونه مجالس که در مورد شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می شود سخنی بگوییم الکن است، در این مجالس ملائکه و فرشتگان حضور دارند و باید این فرصت‌ها را مغتنم بشماریم و شکرگزار خدای تبارک و تعالی باشیم.

وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان داشت: در بیان فضایل حضرت فاطمه زهرا(س) هرچه بگوییم باز هم کم است و زبان از بیان تمام فضائل ایشان قاصر است. حضرت محمد(ص) در مورد ایشان فرمود(فاطمةبضعةمنی) اینکه پیامبر(ص) این گونه وصفی و همچنین سایر اوصاف را در مدح حضرت زهرا به کار می بردند، از سویی به خاطر تعظیم آن حضرت و از سویی دیگر به خاطر معرفی کردن حضرت زهرا به عنوان الگوی کامل و نمونه در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) از جهت علمی دارای جایگاه ویژه‌ای بودند،‌ به خطبه ارزشمند فدکیه اشاره و با تشریح نحوه ورود آن حضرت به مسجد و قرائت خطبه، تاکید کرد: وجه تسمیه ایشان به بتول به این خاطر است که آن حضرت از جهت علم و دین  از زنان زمان خویش افضل بودند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه ما مدیون فاطمه زهرا هستیم، به اهمیت خطبه آن حضرت اشاره کرد و گفت: اگر خطبه فدکیه و دفاع حضرت زهرا از امیرالمؤمنین(ع) نبود ما هم هدایت نمی‌شدیم.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه امروز دنیا تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) است، افزود: هرچه بخواهیم در مکتب اهل بیت و جود دارد و بالاتر از این مکتب،‌ مکتبی وجود ندارد و براین اساس حوزه های علمیه باید به ذخائر اهل بیت و معارف والای آن توجه کنند.

این مرجع تقلید در پایان ضمن توصیه طلاب و حاضران در همایش به توجه و تدبر در خطبه فدکیه خواستار توجه بیش از به پیش کتاب‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه شد. /9191/پ203/ج 
ارسال نظرات