۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۱۲۸۱۵۵

گردهمایی فصلی روحانیان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی هم اندیشی و آسیب شناسی روحانیان و مبلغان استان زنجان با هدف بررسی راهکارهای تبلیغ اثرگذار برگزار شد.
همايش روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، روز گذشته در گردهمایی فصلی روحانیان و مبلغان اظهار داشت: روحانیت در خط مقدم مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان قرار دارد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیان با وجود کمبودها و نارسایی‌ها با تمام توان به مقابله هجمه های فرهنگی و اعتقادی دشمنان رفته اند، خاطرنشان کرد: با این وجود هنوز کم‌کاری هایی در عرصه مبارزه فرهنگی و تبلیغی وجود دارد که بایستی با اخلاص عمل و مجاهدت علمی برطرف شود.

حجت الاسلام دشتکی با تشریح سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر رسالت خطیر روحانیت در عرصه مقابله با جنگ فرهنگی را دشمنان نظام اسلامی تصریح کرد: اگر کار فرهنگی با برنامه ریزی و شناخت از مواضع دشمنان همراه نباشد، راه به جایی نخواهد برد.

وی با تاکید بر این که برای الگو شدن مدل حکومتی نظام ولایی ایران نیازمند شناخت شبهات و پاسخگویی به شبهه افکنان هستیم، افزود: توجه به مناطق محروم، طراحی و اجرای برنامه های ابتکاری و استفاده از خلاقیت فرهیختگان و اهل فرهنگ بایستی در اولویت کاری مبلغان دینی قرار گیرد.

حجت الاسلام دشتکی همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت روحانیان مستقر و طرح هجرت در مناطق دورافتاده و روستایی، اظهار داشت: دشمنان دین و ایمان شیعیان، به دنبال روزنه ای برای نفوذ و انحراف در اعتقادات ملت ایران هستند، از این رو بایستی با ارتقای آگاهی و دانایی دینی مردم، اجازه سوء استفاده به فرصت‌طلبان وابسته به غرب نداد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن میلاد دخت نبی مکرم اسلام(ص) خاطر نشان کرد: حدود 30 آیه در قرآن کریم به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شأن حضرت زهرا(س) و اهل بیت(ع) است و بشر قادر به درک و عظمت حقیقی اهل‌بیت(ع) و به ویژه حضرت زهرا(س) نیست.

وی با باین این که هر کس به اندازه ظرف وجودی خود از اقیانوس معرفت فاطمی بهره می برد، گفت: حضرت زهرا(س) الگوی تمام بشریت است، امام عصر(عج) در حدیثی حضرت زهرا(س) را الگوی خود معرفی می کند و این امر حکایت از جایگاه بزرگ آن بانوی مکرم اسلام دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر ترویج سیره حضرت زهرا(س) به صورت کاربردی در جامعه گفت: ویژه برنامه های ولادت حضرت زهرا(س) نباید تنها با تعابیر روز زن و مادر خلاصه شود، بلکه این مناسبت فرصتی برای تبیین سیره آن حضرت از سوی روحانیان و مبلغان دینی به شمار می رود/935/پ202/س
ارسال نظرات