۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۱۲۸۱۸۶
آیت الله جوادی آملی:

حکام بحرین با ادامه ظلم و جنایت،‌ ریشه خود را می‌سوزانند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله جوادی آملی، با محکوم کردن ظلم و جنایات حکام بحرین،‌ مصلحت آنان را در ترک این جنایات دانست و به آنها هشدار داد در صورت ادامه این وضعیت ریشه خود را می‌سوزانند.
آيت الله جوادي آملي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله عبدالله جوادی آملی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم پایانی برنامه راهیان نور و راویان سیره شهدا که روز گذشته در بنیاد بین‌المللی وحیانی اسراء برگزار شد، با تاکید بر اینکه ما باید با معرفت و شناخت کامل راه علما و شهدا را ادامه دهیم، افزود: اگر می خواهیم راه مستقیم را پیدا کنیم و موفق باشیم و به ضلالت و گمراهی کشیده نشویم باید راه علما و شهدا را ادامه دهیم.

وی با اشاره به جایگاه شهدا، گفت: شهدا صراط مستقیم و لذت بهشت را با جان و دل چشیدند و به سوی آن پرواز کردند و کسی هم که می خواهد راه شهدا را به درستی و تمام و کمال ادامه دهد باید طوری حرکت کند که لذت بهشت و راه مستقیم را کاملا احساس کند تا بتواند محکم و استوار قدم بردارد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم راه شهدا را راه حق و فضیلت دانست و افزود: راه حق همان راه اهل بیت و معصومین(ع) است که هر جا وجود مبارک معصوم باشد حق همان جا است و هر کجا حق باشد امام و معصوم(ع) آنجا است و شهدا به خوبی و با بصیرت این راه را پیدا کرده و ادامه دادند و به مقامات عالیه رسیدند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) خطاب به اصحاب که فرمود «راهی که من پیامبر برای شما آوردم راه مستقیم است و کسانی که یمین و شمال می گویند راه آنها گمراه کننده است» گفت: باید با بصیرت و شناخت کافی و کسب معرفت راه را پیدا کنیم تا به گمراهی دچار نشویم و این نیازمند توسل و توجه به اهل بیت(ع) است.

وی در ادامه افزود: اگر می خواهیم راه مستقیم را پیدا کنیم و در قیامت هم بتوانیم از پل صراط عبور کنیم و حیران و متضرر نباشیم باید ازظلم و گناه دوری کنیم و به انجام واجبات و ترک محرمات بپردازیم و به اندازه‌ای که تاب و توان آتش جهنم را داریم گناه کنیم که بعید است تاب ثانیه‌ای آتش و سوختن را بتوانیم تحمل کنیم.

این مفسر قرآن کریم دوری از ظلم را راهگشا دانست و با بیان اینکه باید سعی کنیم از انواع ظلم به خانواده، شیعه، دین، اسلام و دوستان دوری کنیم، اظهار داشت:فریاد همه ملت‌های بیدار شده جهان از قبیل مصر، لیبی، تونس و بحرین تاکید بر عدم ظلم و اجرای عدالت است.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی مصلحت حاکمان غاصب بحرین را در ترک ظلم دانست و افزود: حاکمان بحرین اگر می‌خواهند بیشتر از این به ریشه خود ضربه نزنند و بیشتر نسوزند، دست از ظلم و قتل و جنایت بردارند، چون هر چه ظلم کنند بیشتر خود را در معرض خطر و سقوط قرار می دهند و این به صلاح آنان نیست همان طور که ظلم در هیچ موقعیتی به صلاح نبوده است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ویژگی راویان نور و سیره شهدا را سرو کار داشتن با شهدا و ایثارگران دانست و گفت: عالمان و شهدا دارای دو اصل مهم هستند و آن دو اصل سنگینی عمل صالح و نام و نشان پرآوازه آنان است و اصل سوم که سنجیدن اعمال و دادن اجر و پاداش به آنان است که تنها خداوند می تواند محاسبه اعمال را بکند.

وی گفت: اگر کسی سیره و روش شهدا را بامعرفت و شناخت کامل و کافی ادامه دهد با عنایت و فضل خداوند می‌تواند این دو اصل مهم را مانند علما و شهدا که شربت شهادت را نوشیدند کسب کند و فرد موفق و مفیدی برای جامعه و مردم خود باشد و توفیق محشور شدن با اهل بیت(ع) و شهدا را پیدا کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان خواستار ادامه راه علما و شهدا شد و افزود: اگر می خواهید بر دشمنان فائق آیید و همواره پیروز و سربلند باشید راه بزرگان و الگوهای دین خود را ادامه دهید و پشت سر امام خود و هم پیمان با او بمانید تا دچار ضعف و آسیب نشوید و از افتخارات دین خود باشید. /907/پ202/ج
ارسال نظرات