۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۲۸۲۱۴
آیت‌الله امامی کاشانی:

1+5 در مذاکرات بغداد عاقلانه رفتار کند/ در بودجه سال 91 به بخش تولید توجه ویژه‌ شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه تهران با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی هرگز به دنبال سلاح اتمی نیست و ملت ایران در گرفتن حق خود مبنی بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای پابرجا است، از گروه 1+5 خواست تا عقل را در مذاکرات بغداد، معیار قرار دهند.
آيت الله امامي كاشاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌ دوم نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خواستار تبیین این مهم از منظر فرهنگ اسلام و عمل به آن شد و با اشاره به آیه 61 سوره مبارکه هود، ضرورت پرداختن به این شعار ملی را تبیین کرد.

وی در ادامه با اشاره به معنای لغوی استعمار، استعمار را به آباد کردن زمین و بهره بردن از آن معنا کرد و اظهار داشت: واژه استعمار در غرب به معنای آباد کردن جایی برای خودشان و به چپاول بردن ثروت کشورهای ضعیف، ترسو و بی‌عرضه است که امیدواریم به لطف خدا و به مدد بیداری اسلامی، این استعمار از بین برود.

امام جمعه موقت تهران آباد کردن سرزمین و کشوری که در آن تولد یافته‌ایم را ضروری دانست و با بیان این‌که از روایات استفاده می‌شود هرکس ثروت خود را برای تولید و ایجاد معاش در کشورش خرج کند، عمرش زیاد می‌شود، از سرمایه‌گذاران، کارگران و دست‌اندرکاران مجلس و دولت خواست تا هر آنچه می‌توانند به تولید بها دهند.

وی همچنین خواستار عدم استفاده مردم از تولیدات بیگانگان و پرهیز از واردات غیر ضروری شد و تصریح کرد: خیر دنیا و آخرت ما در این است که به این شعار اساسی که از سوی قائد عظیم‌الشأن نظام جمهوری اسلامی مطرح شده است، اهمیت دهیم.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به در پیش بودن مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 در بغداد، گفت: جمهوری اسلامی نظامی باوفا و راستگو است و رهبر معظم انقلاب نیز طی فتوایی استفاده از سلاح اتمی را حرام دانسته‌اند، غربی‌ها در مذاکرات بغداد به این مطلب توجه و نظام و ملت را باور کنند و به سراغ عدالت و انصاف بروند.

وی خطاب به مذاکره کنندگان به ویژه دولت آمریکا با بیان این‌که اساتید شما در دانشگاه‌های نیویورک و کالیفرنیا پس از اجلاسی که در استانبول ترکیه برگزار شد، علیه شما سخن گفتند و مطلب نوشتند و خواستار لغو تحریم‌ها و نظر مساعد امریکا در این‌باره شدند، گفت: چرا تحریم‌ها به سبب همکاری ایران لغو نشد و باز لجاجت می‌کنید، دنیا می‌فهمد که دولت آمریکا صداقت ندارد و لجاجت می‌کند.

خطیب جمعه تهران خطاب به کشورهای غربی و آمریکا افزود: نظام جمهوری اسلامی محکم و پابرجا است و ملت ایران منسجم حول ولایت حرکت می‌کنند، مرحله اول و دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی هم نشان داد که ملت ایران هوشیار، محکم و پابرجا هستند، از این همه تحریم هم که سودی نبردید و طرفی نبستید و نظام ایران با تحمل تحریم‌ها رشد بیشتر پیدا کرد؛ آمریکا که مدعی معیار بودن در دنیا است، با این همه ظلم معیار نیست.

وی با بیان این‌که گروه 1+5 عقل را در مذاکرات بغداد معیار قرار دهد، تصریح کرد: دولت آمریکا عظمت ایران اسلامی را در نظر بگیرد و بداند که این نظام به دنبال سلاح اتمی نیست و این تهمت‌ها به دامن این ملت و این کشور و نظام که سی و چند سال امتحان خود را پس داده است، ‌نمی‌چسبد.

آیت‌الله امامی کاشانی همچنین با اشاره به ارائه بودجه سال 91 کشور از سوی دولت و مراحل تصویب آن در مجلس شورای اسلامی، از دولتمردان و نمایندگان مجلس خواست تا بودجه مملکت را به تولید و بارور کردن کشور اختصاص دهند.

تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سبب برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دیگر بخش های سخنان امام جمعه موقت تهران بود که وی با تأکید بر امر کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مفید برای رشد علمی کشور و رونق تعالیم و معارف اسلام برای جامعه، خواستار برطرف کردن اشکالات نمایشگاه و افزایش کمال آن شد./920/پ201/ج

ارسال نظرات