۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۲۴۱
امام جمعه تبریز:

پیروی حاکمان جمهوری آذربایجان از سیاست های آمریکا مایه شرم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز، سیاست های استکباری و صهیونیستی دولتمردان جمهوری آذربایجان را مایه شرم جهان اسلام دانست و گفت: در شرایطی که کشورهای اروپایی گرایشات ضد آمریکایی دارند، جمهوری آذربایجان دست نشاندگی خود را به نمایش می گذارد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: تجمع مردم تبریز مقابل سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در اعتراض به برگزاری مسابقات یورویژن هشداری به مقامات باکو بوده است.

وی با بیان اینکه دولت جمهوری آذربایجان هم با اقدامات ضد اسلامی، اخلاقی و انسانی و گرایش های آمریکایی و صهیونیستی خود را هلاک می کنند، گفت: مردم قصد داشتند امروز بعد از نماز جمعه راهپیمایی کنند که به جمعه هفته آینده موکول شد.

امام جمعه تبریز با تقدیر از اجتماع باشکوه سه شنبه گذشته مردم تبریز مقابل کنسولگری جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: در صورت عدم توجه جمهوری آذربایجان و ادامه روند قرار برگزاری رژه همجنس بازان در این کشور، هفته آینده این راهپیمایی پس از نماز جمعه تبریز برگزار می شود.

وی پیروی مقامات باکو از سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی را مایه شرم جهان اسلام دانست و تصریح کرد: در شرایطی که کشورهای اروپایی گرایشات ضد آمریکایی دارند، جمهوری آذربایجان دست نشاندگی خود را به نمایش می گذارد.

آیت الله شبستری همچنین با اشاره به امضای معاهده امنیتی ذلت بار میان افغانستان و آمریکا، تصریح کرد: ما ضمن محکوم کردن این معاهده ذلت‌بار، از مردم و نمایندگان افغانستان می‌خواهیم با عدم تصویب این معاهده خفت‌بار، عزت مسلمانان را حفظ کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز کشتار مسلمانان فلسطین و شهرت یافتن این روز به یوم النکبه و تصرف 77 درصد از خاک فلسطین از سوی رژیم اشغالگر قدس، اظهار داشت: بحران های موجود اقتصادی و سیاسی استیصال فوق العاده ای در رژیم صهیونیستی ایجاد کرده و این رژیم رو به افول است.

وی با تاکید بر اینکه دوران افول رژیم صهیونیستی فرا رسیده است، گفت: این مترسک دروغین اسرائیل که ناقض حقوق بشر و غاصب حقوق مسلمانان است مطمئنا در آینده نه چندان دور به کلی نابود خواهد شد.

امام جمعه تبریز در پایان سالروز میلاد پربرکت فاطمه زهرا و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را تبریک گفت و اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف فاطمی در جامعه هستیم./935/پ203/ج

ارسال نظرات