۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۲۸۲۷۰

ترجمه فرانسوی میزان الحکمه منتشر می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه ترجمه مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث، از انتشار ترجمه منتخب میزان الحکمه به زبان فرانسه خبر داد.
دارالحديث


به گزارش خبرگزاری رسا، عباس بستانی اندیشمند اسلامی و استاد ادبیات زبان فرانسه از مؤسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث بازدید کرد و از فعالیت های انجام گرفته در زمینه پژوهش و ترجمه متون پژوهشکده علوم و معارف حدیث قدردانی کرد و بر ضرورت گسترش این گونه آثار تاکید نمود.

استاد ادبیات زبان فرانسه در نشست تخصصی گروه ترجمه پژوهشکده علوم ومعارف حدیث، در دیدار با رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث و مدیر گروه ترجمه به بررسی بایسته های ترجمه و نیاز کشورهای فرانسوی زبان در حوزه اندیشه دینی پرداخت.

بستانی، نیاز کشورهای فرانسوی زبان را به مبانی و اولیات دین مبین اسلام، امری ضروری دانست و گفت: برخی از آثار مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، از قابلیت های پاسخگویی نسبت به این نیاز برخوردار است.

وی مجموعه دارالحدیث را از مراکز مهم اسلامی در حوزه علوم و پژوهش های دینی دانست و بر ضرورت بهره گیری دانش پژوهان حوزه دین از کتابخانه غنی و امکانات علمی این مجموعه تاکید کرد.

حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث در این نشست به معرفی آثار و فعالیت های پژوهشی پژوهشکده علوم و معارف حدیث پرداخت.

در این جلسه همچنین مدیر گروه ترجمه، از انتشار ترجمه منتخب میزان الحکمه به زبان فرانسه در آینده نزدیک خبر داد. /907/د103/ن


 

ارسال نظرات