۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۲۸۵
آیت‌الله نوری همدانی در دیدار شهردار تهران:

جلب رضایت مردم مطالبه جدی مقام معظم رهبری از مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی وضعیت حجاب و عفاف را یکی از مشکلات اساسی تهران دانست و خطاب به شهردار تهران گفت: باید در این زمینه با امر به معروف نهی از منکر فرهنگ سازی کنید و این مشکلات را کاهش دهید.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار محمدباقر قالیباف شهردار تهران، با اظهار تأسف از وضعیت عفاف و حجاب در این شهر، افزود: این مشکل با امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ سازی قابل حل است.

وی با اشاره به تاکید دین مبین اسلام و علمای دین بر پوشش با چادر و با تاکید بر اینکه باید حجاب زنان مسلمان مطابق با اعتقادات اسلامی باشد، اظهار داشت: مزیت پوشش با چادر این است که تمام حجم بدن را می پوشاند، حضرت زهرا(س) از چنین پوششی استفاده می کردند و در قرآن نیز پوشش مجموع بدن خانم‌ها در منظر نامحرم ها توصیه شده و این نشان دهنده نگاه ویژه اسلام به جایگاه زن است.

این مرجع تقلید با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی مخصوص بانوان در شهر تهران، گفت: ساخت مکان‌های اختصاصی برای خانم‌ها همچون پارک‌های محصور و محفوظ، اقدام پسندیده‌ای است، شما سعی کنید این مکانها باشکوه باشند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی جلب رضایت مردم از سوی مسؤولان را از مطالبات اکید و جدی امام(ره) و مقام معظم رهبری عنوان کرد و بیان داشت: با اطلاع رسانی از فعالیت ها و خدمات گسترده خود می توانید مردم را خشنود  و همچنین به دنیا ثابت کنید که حکومت اسلامی ما تا چه میزان تمدن آفرین است، افتخار ما و شما این است که خدمت گذار این مردم هستیم.

وی با قدردانی از خدمات شهرداری تهران، گفت: در زمان طاغوت علت عقب ماندگی کشور ما را به اسلام نسبت می دادند و می گفتند این دین نمی تواند پاسخگوی نیازهای امروز بشر باشد، ولی بعد از انقلاب پیشرفت ما در تمامی عرصه ها ثابت کرد که آنها اشتباه می کردند؛ فعالیت شما در پایتخت ایران است و خوشبختانه با خلاقیت خود تحول ایجاد کردید و توانسته‌اید جنوب تهران را نیز همانند شمال آباد کنید.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار قالیباف شهردار تهران گزارشی از عملکرد شهرداری در بخش های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی ارائه داد و گفت: تلاش ما این است که شهرداری را از حالت خدماتی به حوزه اجتماعی تبدیل کنیم و از بروز آسیب های اجتماعی از قبیل اعتیاد، فساد، کارتن خوابی و طلاق را از طریق آموزش و فرهنگ‌ سازی به صورت زیر بنایی پیش گیری کنیم./928/پ202/ج
ارسال نظرات