۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۳۲۱
منتخب مردم اردبیل در مجلس نهم:

اسلام‌ستیزی دولت باکو راه به جایی نخواهد برد

خبرگزاری رسا ـ منتخب مردم اردبیل در انتخابات مجلس نهم با این که اسلام‌ستیزی دولت باکو راه به جایی نخواهد برد، گفت: حساب دولت از ملت آذربایجان جدا است.
اسلام‌ستیزی دولت باکو راه به جایی نخواهد برد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، منصور حقیقت پور، منتخب مردم اردبیل در انتخابات مجلس نهم، امروز در حاشیه همایش رسالت جهانی اسلام در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شمار زیادی از جمعیت قفقاز مسلمان هستند، از این رو می توان گفت؛ اشتراکات دینی مهم‌ترین عامل همگرایی مردم این منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و به استقلال رسیدن کشورهای همسایه ایران، منطقه قفقاز به یکی از پر فراز و نشیب ترین مناطق جهان اسلام تبدیل شد به همین دلیل نباید به نسبت به تحولات و حوادث این کشورها بی تفاوت بود.

استاندار سابق اردبیل افزود: از آنجایی که بیشتر مردم منطقه قفقاز مسلمان بوده و به آموزه های دینی پایبند هستند، بایستی تحولات دینی و وضعیت مسلمانان به ویژه شیعیان این کشورها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، البته مواضع و رهنمودهای مراجع تقلید و علما نسبت به این تحولات، نشانگر عمق توجه آنان به این مسأله است.

حقیقت‌پور با تاکید بر این که حساب دولت از ملت آذربایجان جدا است، تصریح کرد: ملت آذربایجان همچون مردم ایران هستند و نسبت به ارزش های دینی، قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت عشق می ورند، بنا به گفته مقام معظم رهبری مردم آذربایجان پاره تن ما هستند.

وی با بیان این که پس از فروپاشی شوروی سابق روند بازگشت مردم آذربایجان به فرهنگ اصیل خود سرعت گرفته است، تصریح کرد: پاشنه آشیل دولت آذربایجان بازگشت مردم این کشور به فرهنگ اصلی‌شان است، راه افتادن موج بیداری اسلامی در این کشور طی ماه های آتی دور انتظار نخواهد بود.

منتخب مردم اردبیل در انتخابات مجلس نهم ادامه داد: متاسفانه دولتمردان جمهوری آذربایجان تابع سیاست های ضداسلامی و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی قرار گرفته اند، یکی از مهم ترین اهداف این سیاست دوری مردم این کشور از فرهنگ اصیل خود است، همان روندی که در دوران حاکمیت 70 ساله کمونیست حاک بود.

وی در ادامه برگزاری مسابقات به اصطلاح فرهنگی و هنری یورو ویژن را عامل افزایش موج اعتراضات مردمی در این کشور و همچنین مردم مسلمان کشورهای دیگر دانست و اظهار داشت: اسلام‌ستیزی دولت باکو راه به جایی نخواهد برد، چنان که عاقبت دیکتاتورهای سرنگون شده در سال های گذشته این حقیقت را ثابت کرده است./935/پ202/س
ارسال نظرات