۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۲۸۳۸۴
معاون حزب اسلام جمهوری آذربایجان:

علما همواره نسبت به تحرکات ضداسلامی در دنیا موضع‌گیری می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون حزب اسلام جمهوری آذربایجان گفت: اسلام مرز ندارد و علما و مراجع اسلامی در همه نقاط دنیا نسبت به تحرکات ضددینی و ضدبشری مواضعی واحد دارند.
مراجع تقليد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، انقلاب احدلی، معاون حزب اسلام جمهوری آذربایجان، امروز در همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام در اردبیل اظهار داشت: نزدیک به دو سال است که مقابله با فعالان دینی و مراکز اسلامی در جمهوری آذربایجان شدت گرفته است.

وی تخریب مساجد، ممنوعیت حجاب و دستگیری معترضان نسبت به سیاست های ضداسلامی دولت باکو را از اقدامات جمهوری آذربایجان نسبت به مقابله با موج اسلام گرایی دانست و خاطرنشان کرد: اکنون برگزاری مسابقات یورو ویژن و رژه همجنس‌گرایان موجب نگرانی و اعتراض گسترده مردم جمهوری آذربایجان است که بایستی این برنامه لغو شود.

احدلی با اشاره به این که نزدیک به دو سال است که رییس حزب اسلام در زندان به سر می برد، تصریح کرد: ما اعضای حزب اسلامی جمهوری آذربایجان همچنان به اقدامات ضد دینی دولت معترض هستیم و نهایت سعی خود را می کنیم تا برنامه هایی مانند یوروویژن و رژه همجنس گرایان در این کشور اسلامی برگزار نشود.

معاون حزب اسلام جمهوری آذربایجان با اشاره به اتهام زنی برخی محافل آذری مبنی بر دخالت ایران و نیز علما و مراجع در امور آذربایجان گفت: اسلام مرز ندارد و علما و مراجع اسلامی در همه نقاط دنیا نسبت به تحرکات ضددینی و ضدبشری مواضعی واحد دارند.

وی تصریح کرد: مردم جمهوری آذربایجان از این بابت که علمای شیعه و ایران اسلامی، مردم جمهوری آذربایجان را مانند همه مسلمانان مورد لطف قرار می دهند، نهایت تشکر را داریم.

بنا بر این گزارش، شرکت کنندگان در همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام پس از شنیدن آخرین وضعیت دکتر صمداف از مجری برنامه با فریادهای الله اکبر خود خواستار آزادی این رهبر سیاسی و دینی از زندان شدند.

گفتنی است، دکتر صمداف، رئیس حزب اسلامی جمهوری آذربایجان از 15 ماه پیش به دلیل سخنرانی های انتقاد آمیز خود علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت باکو در زندان بسر می برد./935/پ202/س
ارسال نظرات