۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۸۳۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تقوا و تزکیه‎نفس مهم‎ترین ویژگی مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، تبلیغ را یک رسالت الهی خطیر دانست و گفت: مبلغان دینی باید تقوا، تزکیه نفس و توجه به نیازهای روز را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع روحانیان مستقر و طرح هجرت استان با اشاره به این‎که روحانیان و مبلغان دینی به ‌دلیل حضور در میان مردم چالش های تبلیغ را لمس کرده و با توده مردم در ارتباط هستند و به همین دلیل درک واقعی تری نسبت به جامعه دارند، گفت: مهم ترین رمز موفقیت روحانیت در طول تاریخ نیز حضور گسترده آنها در میان مردم بوده است.

وی رمز موفقیت پیامبران الهی و ائمه معصوم(ع) به خصوص حضرت محمد (ص) را حضور آنها در میان توده مردم و درک نیازهای واقعی آن ها دانست و گفت: مبلغ دین باید از جنس مردم باشد تا بر روی مخاطب تأثیر لازم را بگذارد.

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: رسولی میان شما فرستادیم که با شما زندگی کرده و همه فراز و نشیب ها را درک می کند و مهربان و رئوف است، بنابراین یک روحانی و مبلغ دینی جهت موفقیت باید حائز این ویژگی ها باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیری است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این‎که امروز فعالیت در عرصه تبلیع بسیار حساس شده است، افزود: ذهن جوان امروز سرشار از شبهات دینی بوده که از سوی هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه های ماهواره ای و اینترنتی در افکار آنان ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: هجمه فرهنگی سنگین علیه تفکر شیعی وجود دارد که این تهاجم فرهنگی بسیار حساب شده و جهت تضعیف اعتقادات نسل جوان به راه افتاده است، بنابراین رسالت روحانیان و مبلغان دینی امروز بسیار خطیرتر از گذشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: با توجه به بحث هجمه فرهنگی غرب و دشمنان نظام مقدس اسلامی که در رابطه با نسل جوان شروع کرده اند این ضرورت بیش از پیش احساس می شود که در رابطه با مقوله فرهنگی به خصوص برای سن نوجوان و جوان باید با دقت و ضرورت بیشتر و ابتکار عمل جلو رفت، در این صورت شاهد خنثی شدن توطئه های دشمن خواهیم بود.

وی آشنایی اندک برخی از جوانان با مسائل دینی را یکی از مهم‎ترین و اساسی ترین معضلات در عرصه فرهنگی برشمرد و گفت: اطلاعات ناقص یا ناکافی نسل جوان از عرفان اسلامی و مبانی دین اسلام باعث شده تا آنان جذب فرق شرق آسیا شوند این در حالی است که اگر جوان با عرفان ناب اسلام آشنا شود دیگر سراغ عرفان های نوظهور نمی رود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، عدم آشنایی مردم با ساده‎ترین مسائل دینی را یکی از مسائل مهم جامعه امروز دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی و روحانیان باید توجه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

حجت الاسلام نعمت الهی بیان داشت: علاوه بر هجمه فرهنگی دشمن، شبکه های ماهواره ای و اینترنتی و عدم آگاهی مردم از مسائل دینی؛ از دیگر عوامل تاثیر گذار در تضعیف دین می توان به برخورد نادرست به خصوص  با نسل جوان، ارائه تصویر خشن از دین، عدم ارائه الگوی متنوع از شخصیت های دینی، امور ظاهری نامناسب یک مبلغ دینی و ریاکاری در دین اشاره کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات