۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۸۴۱۵

همایش رسالت جهانی اسلام به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام با تاکید بر مسائل حوزه قفقاز پس از دو روز به کار خود پایان داد.
همايش بين المللي رسالت جهاني اسلام
سید ناصر اسحاقی، دبیر همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام امروز در حاشیه مراسم اختتامیه همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام، در گفت‎و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: این همایش که با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و علمای برجسته داخلی و خارجی به مدت 2 روز برگزار شد، با نتایج ارزشمندی همراه بود.

وی با بیان این که این همایش میزبان اندیشمندانی داخلی و برخی صاحب نظران اسلامی از کشورهای ترکیه، آلمان، افغانستان، پاکستان، عراق، اندونزی، روسیه، جمهوری آذربایجان بود، تصریح کرد: در طول دو روز برگزاری همایش، از 62 مقاله رسیده به دبیرخانه، 10 مقاله ارزشمند توسط اندیشمندان داخلی و خارجی ارائه شد و 35 مقاله نیز شایسته چاپ شناخته شد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز ادامه داد: مقالات با محورهای بررسی نقش و جایگاه‌های رفتارهای انسان دوستانه در حقوق بین‌الملل، نقش عالمان دین در رسالت جهانی اسلام، نقش آموزه‌های دینی و دولت در منطقه، بررسی مناسبات آزادی‌های مدنی و حجاب، بررسی مناسبات دین و دولت در منطقه، کارکرد امر به معروف و نهی از منکر در اسلام ، بررسی آموزه‌های جهان‌شمول در آیات و روایت و ابعاد اصل عدم مداخله در حقوق بین‌الملل بوده است.

اسحاقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت های سلطه‌گر و رژیم صهیونیستی به دنبال نفوذ در کشورهای اسلامی منطقه قفقاز هستند، اظهار داشت: برای کاهش نفوذ کشورهای استکباری در این منطقه باید برنامه ریزی و تلاش کرد که در این میان بهره مندی از نکته نظرات علما، مراجع عظام و اندیشمندان جهان اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی گسترش اندیشه تقریب مذاهب میان اندیشمندان و همگرایی امت اسلامی را عامل اصلی شکست توطئه های تفرقه افکنانه نظام سلطه دانست و افزود: همایش بین المللی رسالت جهانی اسلام تلاش کرد تا با تشریح نقش عالمان دین در رسالت های جهانی اسلام بیش از گذشته، مساله وحدت مردم کشورهای اسلامی حوزه قفقاز در مقابله با سیاست های استکبار جهانی را تعمیق بخشد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قفقاز با اشاره به مناسبات فرهنگی و دینی مردم منطقه قفقاز افزود: امر به معروف و نهی از منکر بر خلاف ادعای غرب از وظایف مسلمانان بوده و مداخله در امور داخلی کشورها محسوب نمی شود، به عبارت دیگر انجام این فریضه بر اساس آموزه های دین اسلام از وظایف ایدئولوژیک هر فرد مسلمان است.

گفتنی است، در اختتامیه این همایش از ابراهیم موسی زاده، عادل مولایی، نصرت الله فلسفی، حافظه سیفی، بهنام صحرانورد، منصور حقیقت پور، ابومحمد عسگرخانی، محسن نورایی، سید فضل الله موسوی و افشین متقی با عنوان صاحبان مقالات برگزیده تجلیل بعمل آمد./935/پ202/س

ارسال نظرات