۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۲۸۴۲۰

پرورش 10 حافظ کل قرآن در حوزه علمیه امام صادق آبادان

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق آبادان از حضور 10 حافظ قرآن کریم در این حوزه علمیه خبر داد و اظهار داشت: چند تن از طلاب برای شرکت در دوره یک ساله حفظ قرآن کریم از سوی حوزه علمیه به مؤسسه بیت الأحزان حضرت زهرا(س) فرستادیم و تاکنون 10 طلبه حافظ کل قرآن کریم شدند.
حجت الاسلام باوي-مدير حوزه علميه امام صادق آبادان


حجت الاسلام عبدالله باوی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) آبادان، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحصیل، تهذیب، ورزش و برنامه های جانبی حوزه علمیه گفت: 170 طلبه در این حوزه علمیه مشغول به تحصیل هستند و برای سال تحصیلی جدید نیز نزدیک به سی نفر پذیرش خواهند داشت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برنامه ریزی های جدید برای تهیه امکانات علمی و پژوهشی، ابراز داشت: تهیه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری همچون سیستم های رایانه، کتاب و ابزارهای جانبی برای راه اندازی دارالتحقیق و دسترسی به اینترنت از اولویت های حوزه علمیه امام صادق(ع) آبادان است.

وی داشتن چند باب واحد مسکونی و در اختیار گذاشتن آنها به صورت متناوب به طلاب و داشتن صندوق قرض الحسنه را از برنامه های خدماتی حوزه علمیه آبادان دانست و گفت: برگزاری برنامه های مهم مذهبی شهر آبادان، ساماندهی مبلغان استانی و کشوری و تقسیم آنان به نقاط مختلف شهر با وجود اداره های مربوطه از برنامه های ویژه ای است که حوزه علمیه آبادان را از دیگر حوزه های علمیه متمایز می کند.

حجت الاسلام باوی به دیگر برنامه های حوزه آبادان اشاره کرد و افزود: برنامه مدون در سه سال گذشته، چند تن از طلاب برای شرکت در دوره یک ساله حفظ قرآن کریم از سوی حوزه علمیه به مؤسسه بیت الأحزان حضرت زهرا(س) فرستادیم و تا کنون ده طلبه موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند.

استاد حوزه علمیه آبادان با اشاره به اشتیاق طلاب برای حفظ قرآن مجید عنوان داشت: حوزه علمیه امام صادق(ع) از سوی طلاب حافظ قرآن، برنامه هایی برای ترویج هر چه بیشتر قرائت، حفظ و تفسیر قرآن کریم در شهر آبادان راه اندازی خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‎که خانواده استادان نقش تعیین کننده ای در پیشرفت حوزه دارند، اظهار کرد: مهیا کردن مسکن از ضرورت های حوزه علمیه آبادان برای رفاه حال خانواده های استادان است که خوشبختانه تا حدودی فراهم شده است.

مدیر حوزه علمیه آبادان با تأکید بر سلامت و نشاط طلاب خاطرنشان کرد: ورزش صبحگاهی، برنامه های هفتگی فوتبال، استخر و دیگر رشته ها و اردوهای درون استانی از برنامه های حوزه علمیه امام صادق(ع) به سلامت جسمی طلاب است.

حجت الاسلام باوی بیان داشت: تدریس اخلاق در قالب برنامه هفتگی منظم، مشاوره علمی و اخلاقی، تبلیغات و مسابقه کتابخوانی کتاب های اخلاقی در حوزه علمیه همچون برنامه های تهذیب است./9463/ت302/س

ارسال نظرات