۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۲۸۴۴۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

اعتکاف طلایی‎ترین فرصت برای مقابله با فرهنگ بیگانه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این‎که اعتکاف مسیر و زمینه‌ای برای توبه و بازگشت به معنویت است و باید بیش از پیش در جامعه اسلامی گسترش یابد، ادامه داد: این سنت حسنه اسلامی آیینه‌ای است برای این که خود را بشناسیم.
مراسم معنوي اعتکاف


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جلسه ستاد اعتکاف که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، اعتکاف را از سنت های رسول خدا(ص) دانست و با بیان این‎که کمتر عبادتی است که مثل اعتکاف سازندگی و خودشناسی داشته باشد، گفت: انسان به دنبال سعادت و کمال است، روح انسان نیازمند نیایش است و زمان اعتکاف بهترین فرصت برای این نیاز است تا در فکر پرورش با جان و روح انسان در آمیزد.

وی با بیان این‎که اعتکاف در لغت به معنای اقامت کردن بوده و در شرع اسلام نیز به معنای اقامت در مکانی مقدس برای نزدیک‌شدن به خداوند متعال و خودسازی برای جلوگیری از غفلت و حرکت به سوی معنویت است، تصریح کرد: بهره برداری حداکثری از فضای معنوی اعتکاف جهت کارهای فرهنگی باید در اولویت ستاد اعتکاف باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: تنوع در برنامه های اعتکاف یک اصل است و ما باید اعتکاف را مهندسی کنیم و به این موضوع توجه شود که معتکفین با هم متفاوت هستند و باید برای هر کدام برنامه ای خاص داشت.

وی با بیان این‎که در فرهنگ اسلامی روی آوردن به اعتکاف افزون بر بهره‌برداری از فیض معنوی آن جهاد مقدس نیز شمرده می‌شود، گفت: مقابله با تهاجم فرهنگ بیگانه از برکات اعتکاف است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: علاوه بر بهره برداری از فیض معنوی اعتکاف باید از این نکته مهم غافل نباشیم که اعتکاف یک جهاد مقدس است و این مراسم عبادی معنوی نقش بسیار مهمی در رویارویی با نفوذ فرهنگ بیگانه ایفا می کند، بنابراین باید برنامه های فرهنگی مناسبی برای معتکفین به خصوص نسل جوان داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت الهی افزود: تحقق این مهم مستلزم داشتن یک وحدت رویه، هماهنگی لازم و تعامل مناسب میان دستگاه های ذی ربط می باشد، بنابراین تدوین یک برنامه مدون، منسجم و کارشناسی شده باید خروجی این جلسه باشد.

وی با بیان این‎که سال گذشته بیش از 11 هزار معتکف در استان قزوین وجود داشت، گفت: پیش بینی می شود این آمار امسال افزایش یابد بنابراین باید بسترهای لازم جهت کار فرهنگی مناسب در ایام معنوی فراهم شود تا به اهداف خویش دست یابیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، اعتکاف را فرصتی برای افزایش بصیرت در مقابل فتنه‌ها و کاهش ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اعتکاف طلایی‌ترین فرصت برای انسان و اهرمی توانمند در مسیر مقابله با فرهنگ بیگانه است./950/پ202/ب

ارسال نظرات