۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۲۸۴۶۶
امام جمعه تبریز:

مسؤولان خیرین مدرسه‌ساز را گرفتار پیچ و خم‌های اداری نکنند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری بر مساعدت مسؤولان در عمل به نیات حسنه خیرین مدرسه‌ساز استان تأکید کرد و گفت: نباید خیرین مدرسه‌ساز در پیچ و خم ادارات و بروکراسی اداری گرفتار شوند.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در گردهمایی خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی، خواستار ساخت مدارس به‌روز و مجهز به امکانات آموزشی مدرن در سراسر استان از سوی خیرین مدرسه‌ساز شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت بودجه دولت و جمعیت رو به افزایش کشور و از سوی دیگر نیاز روزافزون کشور به ساخت مدارس بیشتر، فعلیت و نیات حسنه خیرین مدرسه‌ساز در شرایط فعلی نظام اسلامی، کاملا ارزشمند و قابل تقدیر است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر فعالیت خیرین مدرسه‌ساز در عرصه بازسازی مدارس قدیمی و فرسوده تصریح کرد: تعدادی از مدارس استان فرسوده و غیرقابل استفاده هستند، خیرین مدرسه‌ساز در این حوزه نیز می‌توانند اقدامات شایسته‌ای داشته باشند.

نماینده خبرگان رهبری بر مساعدت مسؤولان در عمل به نیات حسنه خیرین مدرسه‌ساز استان تاکید کرد و افزود: نباید خیرین مدرسه‌ساز در پیچ و خم ادارات و بروکراسی اداری گرفتار شوند، مدیران و متولیان امر بایستی نهایت همکاری را با این عزیزان داشته باشند.

وی در پایان پیش بینی نمازخانه و مسجد مدارس را امری بسیار مهم در ساخت مدارس جدید دانست و گفت: همت خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور موجب شده تا بسیاری از روستاهای دورافتاده کشور امروز دارای مدارسی مناسب و مطمئن و برای تحصیل دانش‌آموزان روستایی باشند.

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی مدرسه‌سازی را یکی از اولویت‌های کشور دانست و اظهار داشت: بر اساس رهیافت دولت در موضوع مدرسه‌سازی، مدارس علاوه بر این که کانون اعتلای اندیشه و فکر جوانان کشور به شمار می‌روند نقطه امید مردم در زمان بروز حادثه هستند و این رسالت مهمی است که برای مدارس پیش‌بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: خیرین مدرسه‌ساز شایسته‌ترین وسیله را برای اظهار بندگی به حضرت حق انتخاب کرده‌اند و امکاناتی که آنها فراهم کرده‌اند موجب بروز استعدادهای جوانان و نوجوانان کشور شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران کانون ظلم ستیزی، عدالت خواهی و آرمان طلبی است، گفت: اهتزار پرچم جمهوری اسلامی ایران در فضای رسانه‌ای حاکم بر برخی مجامع بین‌المللی، افتخاری برای ملت ایران به شمار می‌رود و این افتخارات محصول همین مدارسی است که توسط خیرین ساخته شده است./935/پ203/س
ارسال نظرات