۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۴۷۹
امام جمعه تبریز:

طرح الحاق بحرین به عربستان محکوم به شکست است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی،‌ با انتقاد از توطئه خاندان آل خلیفه در الحاق به عربستان،‌ این طرح را محکوم به شکست دانست و گفت: سران بحرین مجری سیاست های رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.
آيت الله شبستري آيت الله شبستري  امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در نخستین جلسه مشترک شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: توطئه خاندان آل خلیفه در بحرین برای الحاق این کشور به عربستان محکوم به شکست است.

وی با بیان اینکه خاندان آل خلیفه برای حفظ سلطنت خود استقلال مردم این کشور را زیرسؤال برده‌اند، خاطرنشان کرد: سران بحرین مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه هستند، قطعا این اقدام نابخردانه گستره اعتراض مردمی بحرین را به عربستان نیز خواهد کشاند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با محکوم کردن سرکوب اعتراضات مردمی در بحرین از سوی آل خلیفه و آل سعود، گفت: مسلمانان بحرین و به خصوص شیعیان این کشور با الهام از واقعه کربلا به طور قطع اجازه تحقق چنین توطئه ای را به سران آل خلیفه و آل سعود نخواهند داد.

آیت‌الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار داشت: دشمنان با درک اهمیت و نقش فرهنگ ایثار و شهادت در مکتب تشیع، به دنبال مخدوش کردن آموزه‌های اصیل دینی و نمایش چهره‌ای خشن از اسلام و شیعه در جوامع بین‌المللی هستند.

وی با بیان اینکه جهاد و شهادت مفاهیم اصیل مبانی اسلام هستند، تصریح کرد: دشمنان ساکت ننشسته‌اند و همواره در حال توطئه‌چینی علیه جمهوری اسلامی هستند، اگر آنها احساس کنند مردم از فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته اند، به طور یقین دست به توطئه‌های جدید خواهند زد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه فرهنگ شهادت‌طلبی رمز پیروزی انقلاب اسلامی و عزت رزمندگان ایران در سال‌های دوران دفاع مقدس بوده است، افزود: تببین فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه به ویژه دانش آموزان و دانشجویان با بهره‌گیری از روش های هنری و ابتکاری ضرورت دارد.

وی در ادامه تشکیل شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور را بیانگر اهمیت آن دانست و افزود: باید برنامه‌هایی به صورت منسجم و با هماهنگی کامل اجرایی و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود، می‌توان یادواره شهدا در کشور را به صورت منطقه‌ای و کاملا هماهنگ و منسجم و البته در شأن شهدا برگزار کرد.

آیت‌الله شبستری با تشریح مفاهیم ایثار و شهادت از دیدگاه آیات قرآنی، احادیث و روایات وارده از سوی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: ایثار به معنای مقدم شمردن منافع جامعه بر منافع شخصی است، عالی‌ترین درجه ایثار نیز شهادت فی سبیل الله است ./935/پ202/ج
ارسال نظرات