۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۸۴۸۲
حجت‌الاسلام زمانی مطرح کرد؛

نقش علمای دین در شکل گیری و تعیین ساختار انقلاب اسلامی

خبرگزاری رسا ـ معاون امور بین الملل حوزه های علمیه در تشریح ساختار نظام جمهوری اسلامی، گفت: هیچ گونه تعارضی بین قوانین جاری و قرآن و سنت وجود ندارد و همه مسؤولان نظام حتی رهبر با انتخاب مردم تعیین می شوند.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور ظهر امروز در دیدار 50 نفر از اساتید دانشگاه‌ های کشور مصر با حضرت آیت الله نوری همدانی، ضمن قدردانی از مواضع این مرجع تقلید، اظهار داشت: ایشان از مراجع بزرگ کشور ما هستند که در علوم قرآنی، فقه، عقاید، فلسفه، علوم طبیعی و ادبیات تخصص دارند و تاکنون بیش از 50 جلد کتاب تألیف کرده اند.

وی با اشاره به واقعه 19 دی و نقش حضرت آیت الله نوری همدانی در مقابله با رژیم طاغوت، گفت: حضرت آیت‌الله نوری همدانی نقش بسزایی در انقلاب اسلامی ایران داشته و دارند و آغاز حرکت های انقلاب از بیت ایشان بوده است و امروز نیز ایشان نقش برجسته‌ای دارند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تشریح ساختار و نحوه فعالیت‌ حوزه های علمیه ایران برای اساتید دانشگاه‌های مصر، تصریح کرد: تنها در علوم قرآنی حوزه 10 رشته تخصصی تدریس می شود که عمده آنها درباره ارتباط مباحث قرآنی با علوم روز است.

حجت‌الاسلام زمانی مسلمان را به سه گروه عمده تقسیم بندی کرد و گفت: برخی دچار افراط و تحجر شده‌اند که نمونه آن را می‌توان در افغانستان یافت، طالبان با تمام مظاهر علم و تکنولوژی مقابله می کند و از مسیر اصلی اسلام دور شده است.

وی در معرفی دسته دوم افزود: برخی از مسلمانان شیفته مکاتب غیر اسلامی شده‌اند و فرهنگ غنی اسلامی را رها کردند و تنها دموکراسی را برگزیدند.

معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان اینکه نظام ما برگرفته از اسلام ناب است و به همین دلیل نگاهی همه جانبه به مسائل جامعه دارد، نقش علما را در این راستا برجسته توصیف کرد و گفت: ما اسلام و جمهوریت را با هم جمع کرده‌ایم، در هیچ کدام از قوانین جاری در کشور ایران تعارضی با قرآن و سنت مشاهده نمی‌شود چرا که طبق قانون اساسی تصویب هر قانونی باید با نظارت و تأیید فقها و کارشناسان اسلامی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام زمانی با تاکید بر مردمی بودن و بُعد جمهوریت نظام، تصریح کرد: تمام مسؤولان عالی رتبه نظام حتی خود رهبر با انتخاب مردم تعیین می شوند./928/پ202/ج

ارسال نظرات