۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۱۲۸۵۰۵
با حضور آیت الله مجتهد شبستری؛

رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس جدید عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی با حضور آیت الله مجتهدشبستری معارفه شد.
نيروي انتظامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان بر ارتقای سطح بصیرت کارکنان نیروهای مسلح تأکید و اظهار داشت: بصیرت، لازمه مقابله با توطئه های مختلف دشمنان نظام اسلامی است.

وی صبر، استقامت و ولایت‌مداری را از ویژگی های لازم برای موفقیت در تمام عرصه ها دانست و خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت مقدمه کسب بصیرت است، افتخار نیروهای نظامی و انتظامی در ایران اسلامی این است که فرماندهی کل قوا را مجتهدی عادل، آگاه، مدیر و مدبر بر عهده دارد.

امام جمعه تبریز با تشریح وظایف خطیر عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی گفت: روحانیان فعال در عقیدتی سیاسی بایستی با شرایط زمان و آگاهی نسبت به توطئه های دشمنان، در ارتقای سطح بینش و دانایی سیاسی، دینی و اجتماعی پرسنل نیروی انتظامی تلاش کنند.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش موج بیداری در کشورهای منطقه اظهار داشت: رژیم آل خلیفه با توطئه ای صهیونیستی و سعودی به دنبال الحاق به عربستان است، که قطعا با این اقدامات خود موج بیداری اسلامی را به دیگر کشورها نیز خواهد کشاند.

آیت الله شبستری با اشاره به سرکوب شیعیان و معترضان رژیم آل خلیفه در بحرین تصریح کرد: چنین اقداماتی محکوم به شکست است، آل خلیفه بایستی از عاقبت دیکتاتورهای سرنگون شده وابسته به غرب عبرت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‎که موج بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است گفت: حرکت‌های بیداری اسلامی در منطقه نشانگر رشد سیاسی و بلوغ فکری ملت‌ها بوده و در کشورهای مختلف اسلامی این حرکت‌های بیداری ادامه دارد.

همچنین حجت الاسلام ابوتراب بهرامی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور در سخنانی با بیان این‎که نهاد عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح از یادگارهای ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) است
خاطرنشان کرد: ارتقای معنوی و اخلاقی کارکنان و ارتقای بینش سیاسی نیروها عمده رسالت عقیدتی سیاسی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی بر لزوم توجه پرسنل بر آموزه های دینی تءکید کرد و گفت: ارتقای پایه های دینی، بینش سیاسی و اجتماعی، داشتن بصیرت سیاسی و صیانت از نیروهای مسلح مسأله ای ضروری بوده و عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح با این اهداف پایه ریزی شده است.

حجت الاسلام بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح وظایف حساس نیروی انتظامی در حفظ آرامش و امنیت عمومی افزود: بار اصلی امنیت بر دوش نیروهای انتظامی است و این نیرو علاوه بر تلاش در راستای ایجاد امنیت، یک نیروی اجتماعی قوی بوده و کارها و فعالیت هایش آمیخته با اقدامات فرهنگی است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی کشور بیان داشت:  اجرای برنامه های مختلف آموزشی و فرهنگی  موجب شد تا چهره نیروی انتظامی موفق تر و فضای معنوی آن بیشتر شود.

همچنین سرتیپ مسعود خرم نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی، با بیان این‎که سازمان عقیدتی سیاسی ناجا اهتمام خود را صرف تربیت دینی و ایجاد فضای اسلامی و انقلابی در بین نیروها کرده است گفت: بصیرت کنونی نیروها مرهون همین تلاش ها است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از خدمات حجت الاسلام سیدداود روحانی تقدیر و حجت الاسلام غلامی به عنوان رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی معرفی شد؛ وی پیش از این مسؤولیت عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی را عهده دار بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات